۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۵۶۳۵۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

شبهه سازی در مورد امامزادگان از شگردهای دشمنان است

شبهه سازی در مورد امامزادگان از شگردهای دشمنان است
حجت‌الاسلام آسوده گفت: دشمن سعی در ایجاد شبهه در مورد اماکن متبرکه دارد ازجمله اینکه در مورد شمار زیاد امامزادگان در ایران شبهه پراکنی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در مراسم روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که در محل آستان مقدس حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان و دهه کرامت، با اشاره به خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: فعالین، خیران و هیئت‌امنای اماکن متبرکه در طول سال زحمات زیادی را می‌کشند به‌ویژه در ایام کرونا که هم درزمینهٔ رزمایش مواسات و کمک به نیازمندان و همه در عرصه تولید ماسک در امامزادگان زحمت کشیدند.

وی در ادامه با اشاره به وجود 168 امامزاده و اماکن متبرکه در خراسان شمالی، افزود: امامزادگان نبض فرهنگی جامعه دینی و کشور هستند و دشمن هم به‌خوبی این موضوع را می‌داند و به همین دلیل علیه امامزادگان شبهه پراکنی می‌کند.

حجت‌الاسلام آسوده خاطرنشان کرد: دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های بیگانه سعی در ایجاد شبهه در مورد اماکن متبرکه دارد و وهابیت و سلفی‌ها سعی می‌کنند در اذهان مردم شبهاتی را ایجاد کنند ازجمله اینکه در مورد شمار زیاد امامزادگان در سراسر ایران شبهه پراکنی می‌کنند.

وی تصریح کرد: اما واقعیت این است که در زمان امویان و عباسیان که ظلم‌های متعددی به خاندان عصمت و طهارت می‌شد به دستور امام سجاد (ع) و سایر ائمه (ع)، امامزادگان به سمت ایران هجرت می‌کردند و بعد از هجرت امام رضا (ع) به خراسان هم تعداد دیگری از امامزادگان به ایران آمدند لذا در هر کوی و برزنی بقعه‌ای از بقاع امامزادگان مانند نگین انگشتر می‌درخشد که همه این‌ها نشان‌دهنده عشق و ارادت ایرانیان به ائمه اطهار (ع) است.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به طرح این شبهه از سوی دشمنان مبنی بر وجود چند امامزاده با نام یکسان در مناطق مختلف کشور، اظهار کرد: بسیاری از این امامزادگان بدن چندپاره آن‌ها در جاهای مختلف دفن می‌شد و گاهی نیز سر مبارک آن‌ها از بدن جدا می‌شد و به نزد حکام برده می‌شد و به همین دلیل در برخی موارد شاهد وجود دو بقعه متبرکه با نام یکسان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اثرگذاری و جایگاه ویژه حرم‌های مطهر امامزادگان در معنویت گستری در جامعه، افزود: عشق و ارادت مردم به بقاع متبرکه به‌اندازه‌ای است که در ایام کرونا بسیاری از عاشقان و شیفتگان اهل‌بیت از بسته بودن این اماکن مقدس ناراحت بودند زیرا این اماکن را پناه و آرامش‌دهنده به خود می‌دانند و اعتقاد عمیق قلبی به این قطب‌های فرهنگی دارند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات