۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۵۴۸۴۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در جمع ورزشکاران:

میراث ورزش باستانی و فرهنگ پهلوانی به آیندگان منتقل شود

میراث ورزش باستانی و فرهنگ پهلوانی به آیندگان منتقل شود
امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت ورزش‌ باستانی گفت: پیشکسوتان مراقب باشند این رشته ورزشی خوب و کارساز را به نسل جدید منتقل کرده و نگذارند تجربه‌ها به خاک سپرده شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار جمعی از ورزشکاران و باستانی‌کاران استان که به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای برگزار شد، بر جذب بیشتر جوانان به ورزش‌های باستانی تأکید کرد.

وی خطاب به پیشکسوتان این رشته، اظهار کرد: جوانان خوبی که در آستانه فراگیری ورزش هستند را به این ورزش سالم جذب کنید؛ زیرا اگر جوان با ورزش‌های زورخانه‌ای انس بگیرد از معضلات مختلف به دور می‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: یقیناً جوان و نوجوانی که به سمت فعالیت در رشته‌های باستانی و زورخانه‌ای می‌آید به طرف فساد کشیده نمی‌شود؛ زیرا شاکله وجود او به نام امیرالمؤمنین (ع) شکل گرفته و زیرساخت شخصیتی او به‌درستی شکل می‌گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر بتوانیم زیرساخت شخصیت جوان را با ورزش و ارزش شکل دهیم بدون شک این جوان عنصر مفید و خدومی برای جامعه می‌شود.

وی اظهار کرد: پیشکسوتان مراقب باشند این رشته ورزشی خوب و کارساز را به نسل جدید منتقل کرده و نگذارند تجربه‌ها به خاک سپرده شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بر این اساس هر کدام از پیشکسوتان باید چند کادر جوان و نوجوان را وارد گود زورخانه کنند و نگذارند جای آن‌ها خالی بماند.

وی در ادامه خطاب به متولیان ورزش و جوانان، گفت: تلاش کنید با برنامه‌ریزی و اقدامات خود جوانان را با ورزش‌های سالم پوشش دهید تا در تور نامرئی و مرئی دشمنان گرفتار نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی دشمنان دو جامعه هدف زنان و جوانان را نشانه گرفته است تا جامعه دینی ما را دچار فساد کنند، افزود: دشمنان به حساسیت و اهمیت این دو قشر آگاه بوده و به همین دلیل هم اولویت هجمه و تهاجم خود را بر روی این دو جامعه هدف قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر حیا شکسته شود بعد از آن آفات زیادی در پی دارد، اضافه کرد: به همین دلیل است که دشمن به انحای مختلف تلاش می‌کند از بانوان جامعه ما حیازدایی کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به متولیان فرهنگی جامعه، اظهار کرد: جوانان و بانوان را دریابید زیرا دشمنان بر روی این دو نسل سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند./9314/پ310/ف

هادی رحیمی
ارسال نظرات