۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۳۷۶۵۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

دفاع مستدل طلاب از ولایت درگرو تهذیب و تحصیل عمیق است

دفاع مستدل طلاب از ولایت درگرو تهذیب و تحصیل عمیق است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: دفاع از ولایت از سوی طلاب و دست‌یابی به بصیرت نیازمند درس خواندن و تحصیل و تهذیب عمیق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، به تبیین رسالت طلاب و حوزویان در عصر کنونی و جامعه اسلامی پرداخت.

وی خطاب به طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز به دفاع ما از ولایت و بصیرت نیاز مبرمی وجود دارد و دست‌یابی به این بصیرت هم نیازمند درس خواندن و تحصیل و تهذیب عمیق است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه طلبه باید اخبار را رصد کرده و با مسائل روز آشنا باشد، اظهار کرد: امروز هر طلبه که تریبون دارد و اهل جلسه است باید برای مردم در زمینه‌های مختلف ازجمله انتخابات پیش رو آگاهی‌دهنده باشد.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه گفت: مسئله بعدی که باید طلبه‌ها در جلساتشان مکرر تأکید کنند ضرورت فرزند آوری و تربیت نسل شیعه و انقلابی است.

وی افزود: انقلاب امروز باید به دست نسل جوان آینده سپرده شود؛ اما متأسفانه با این وضعیت نسل آینده به حداقل خواهند رسید و جامعه‌ای پیر خواهیم داشت؛ ازاین‌رو تأکید بر مسئله فرزند آوری نوعی بصیرت افزایی است که باید موردتوجه طلاب و روحانیان باشد.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: درواقع تحقق انسان تراز و انسان‌سازی، تنها از خانواده سالم نشأت می‌گیرد و از سوی دیگر تولید انسان خارج نهاد خانواده یعنی عدم بنیانی‌ترین سلامت وجودی که همان طهارت مولد است.

وی خاطرنشان کرد: خروجیِ خانواده‌های سالم نیز جامعه سالم است، چراکه خانواده به‌مثابه سلول‌ها و آجرهای ساختمان‌ساز جامعه‌اند و اساساً جامعه سالم یا ناسالم برآیند سلامت یا آسیب خانواده‌ها است.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: از طرفی لازمه و نتیجه جامعه سالم نظام زمامداران و دولت سالم است و پیامبر اعظم (ص) هم فرموده‌اند: «کما تَکونوا یُوَلّی علَیکم»؛ یعنی هرگونه باشید همان‌گونه بر شما حکومت می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهتمام طلاب و حوزویان به سلامت جسم، اضافه کرد: ورزش عمومی برای همه مردم امری مطلوب و لازم است؛ زیرا عقل سالم در بدن سالم است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: این امر به گونه تخصصی بر زیبایی ورزش و ورزشکاران می‌افزاید و زیبنده‌تر آن است که طلاب و روحانیان در این زمینه فعالیت کرده و حتی به‌صورت حرفه‌ای دارای مقام‌های استانی و کشوری شوند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات