۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۳۷۶۳۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

عظمت حضرت فاطمه ریشه در ولایتمداری و دفاع از ولایت الهی دارد

عظمت حضرت فاطمه ریشه در ولایتمداری و دفاع از ولایت الهی دارد
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: علت اصلی عظمت حضرت فاطمه (س) را باید در دفاع این بانوی بزرگوار از ولی خدا و ولایت الهی جستجو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، جمعه‌شب، در مراسم گرامیداشت فاطمیه که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، به بیان ویژگی‌ها و عظمت حضرت زهرا (س) پرداخت و بر الگوبرداری از این بانوی بزرگوار تأکید کرد.

وی با بیان اینکه سوره کوثر در شأن و عظمت بزرگ بانوی دو عالم، حضرت زهرا (س) نازل شده است، ادامه داد: خداوند متعال پیامبر (ص) را به دادن کوثر به ایشان بشارت می‌دهند و فاطمه (س) را به ایشان تقدیم می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: خطاب «انا اعطیناک الکوثر» بسیار ویژه و خاص است؛ به‌گونه‌ای که در جای دیگری از قرآن نمونهٔ از آن را نمی‌توان یافت.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به علت عظمت حضرت زهرا (س)، تصریح کرد: این مطلب را باید در زندگی ایشان جستجو کرد، آن بانوی بزرگوار سرمنشأ تمام خوبی‌ها و اعمال شایسته بودند؛ اما علت اصلی عظمت ایشان را باید در دفاع این بانوی بزرگوار از ولی خدا و ولایت الهی جستجو کرد.

وی اظهار کرد: ما انسان‌ها توانایی شناخت و دست‌یابی به عمق عظمت ایشان را نداریم، چراکه در روایتی از امام صادق (ع) در تفسیر «انا انزلناه فی لیله‌القدر» آمده است که منظور از «لیله» حضرت فاطمه (س) بوده و منظور از قدر خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: بر این اساس هرکس فاطمه (س) را آن‌گونه که سزاوار است بشناسد، لیله‌القدر را درک کرده است و از آن جهت فاطمه را فاطمه نامیدند که مردم از شناخت او بریده و دور نگا ه داشته شده‌اند.

وی افزود: کسانی که در حال حاضر می‌خواهند پیرو حضرت زهرا (س) باشند، وظیفه اصلی آن‌ها اطاعت از ولایت‌فقیه؛ یعنی اطاعت بی‌چون‌وچرا از مقام معظم رهبری است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، این شهید بزرگوار را یکی از افرادی دانست که ذوب در ولایت‌فقیه بود و گفت: این شخصیت مهم باعث تغییر و تحول در تاریخ شد و تشییع باشکوه پیکر ایشان هم به خاطر این ولایت مداری بود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات