۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۵۳۱۷۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

نمایندگان استان‌های سه‌گانه خراسان مطالبات حوزوی را در مجلس پیگیری کنند

نمایندگان استان‌های سه‌گانه خراسان مطالبات حوزوی را در مجلس پیگیری کنند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی بر ضرورت همگرایی نمایندگان استان‌های سه‌گانه خراسان در مجلس برای پیگیری مسائل مربوط به حوزه علمیه خراسان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت همگرایی نمایندگان استان‌های سه‌گانه خراسان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مسائل مربوط به حوزه علمیه خراسان، اظهار کرد: سه استان خراسان درمجموع 26 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند و اگر بین این نمایندگان انسجامی شکل گیرد می‌توانند با اتحاد مسائل و مشکلات مربوط به حوزه مستقل خراسان را پیگیری کنند.

وی با اشاره به راه‌یابی کاندیداهای جبهه انقلابی به مجلس در خراسان شمالی، ادامه داد: به فضل الهی در خراسان رضوی هم کسانی به مجلس راه یافته‌اند که خودشان زمانی مدیر حوزه علمیه بوده‌اند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود با همگرایی نمایندگان استان‌های سه‌گانه خراسان در مجلس شورای اسلامی، مطالبات حوزه علمیه خراسان در سطح ملی از سوی این نمایندگان پیگیری شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به عدم توجه به مقوله دین در سند توسعه استان، ادامه داد: اگر سند توسعه خراسان شمالی را مطالعه کنید می‌بینید تمام دغدغه‌های فرهنگی در حیطه مباحث مربوط به توسعه ورزش برای جوانان و بانوان است و در بحث توسعه دینی چیزی در سند توسعه دیده نمی‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مباحث فرهنگی در این سند دیده نشده است، خاطرنشان کرد: در سند توسعه خراسان شمالی مواردی مانند عدم توجه به اولویت‌های استان در مباحث اجتماعی و فرهنگی به دلیل نگاه‌های جناحی مورد انتقاد دلسوزان و دغدغه مندان نسبت به دین است.

وی در ادامه بر ضرورت تقسیم عادلانه بودجه در ردیف‌های مختلف تأکید کرد و گفت: در حال حاضر تقسیم نامناسب بودجه باعث شده نیروهای جهادی برای فعالیت‌های خود از حداقل اعتبار هم برخوردار نباشند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی همچنین با انتقاد از عدم توجه مناسب به قشر ضعیف و متوسط در طرح‌های توسعه‌ای، افزود: رسیدگی به حواشی و اقشار مستضعف ضروری است؛ زیرا در حال حاضر توجه چندانی به آن‌ها نمی‌شود و این موضوع سبب شده در حواشی، شکل شهر کاملاً متفاوت باشد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات