۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۵۲۳۷۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مراسم احیای شب قدر در ۸ نقطه بجنورد برگزار می‌شود

مراسم احیای شب قدر در ۸ نقطه بجنورد برگزار می‌شود
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: امسال مراسم احیای شب‌های قدر در هشت مکان مقدس مرکز استان با رعایت تمام شرایط و اصول بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست برنامه‌ریزی ویژه مراسم لیالی قدر، اظهار کرد: با عنایات مقام معظم رهبری که به مسؤولان فرمودند راهکاری پیدا کنند تا مردم به‌ویژه در ایام شب قدر بتوانند در اماکن مذهبی حضور پیدا کنند، تصمیم بر این شد تا در مرکز استان در هشت نقطه تجمع شب قدر با رعایت تمام شرایط و اصول بهداشتی که مسؤولان امر اعلام می‌کنند، برگزار شود.

امام‌جمعه بجنورد گفت: این هشت نقطه شامل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع)، گلزار شهدای گمنام، مسجد شهرک شاهد، مسجد انقلاب، مسجد امام رضا (ع) و مسجد گلستان شهر است.

وی افزود: بر این اساس این سه شب در بجنورد در مصلای امام خمینی (ره) برنامه احیای شب قدر داریم که با رعایت مسائل و توصیه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: از کسانی که کسالت یا سن بالایی دارند می‌خواهیم در این اماکن حضور نیافته و از پای تلویزیون از مراسم که به‌صورت زنده پخش می‌شود استفاده کنند و جوان‌تر برای حضور فیزیکی در مراسم شب قدر به این اماکن بیایند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در این مراسم و اماکن فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود، گفت: برای شرکت در مراسم احیای شب‌های قدر در این اماکن باید قرآن و جانماز به‌صورت شخصی آورده شود و مراسم قرآن به سر با استفاده از قرآن‌های شخصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این اماکن فاصله‌ها هم برای نشستن افراد معین می‌شود، ادامه داد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود که تراکم ایجاد نشده و جمعیت در این هشت محل تقسیم شود و خود مردم هم اصرار نداشته باشند که همه یکجا احیا داری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: تلاش کنیم با همکاری و همراهی یکدیگر، از فیوضات شب‌های قدر با رعایت تمام دستورات و پروتکل‌های بهداشتی بهره‌مند شویم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات