۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۵۰۱۸۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

کرونا باید سبب تنبه و بیداری بشریت از خواب غفلت شود

کرونا باید سبب تنبه و بیداری بشریت از خواب غفلت شود
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: همه‌گیری ویروس و بیماری کرونا در دنیا باید سبب تنبه و بیداری بشریت از خواب غفلت و بازگشت به‌سوی قدرت لایزال الهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست مسؤولان استانی، ویروس و بیماری کرونا را نوعی امتحان و آزمایش برای بشریت دانست که همه انسان‌های مؤمن و ظالم را شامل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: خداوند منان علاوه بر انسان‌های ظالم، اولیای الهی را هم امتحان می‌کند و به آن‌ها درجه می‌دهد، در آموزه‌های اسلامی داریم که همه اولیا و امامان (ع) و معصومین امتحان می‌شوند.

وی افزود: خداوند در سوره ابراهیم آیه 124 می‌فرماید: «وَ إِذِ ابْتَلی إِبراهیمَ ربّه بِکلماتٍ فأتمهنّ قالَ إِنّی جاعِلُک لِلنّاسِ إِماماً»، هنگامی‌که خداوند ابراهیم را با وسایل گوناگونی آزمود و او به‌خوبی از عهده این آزمایش‌ها برآمد. خداوند به او فرمود: من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: خداوند حضرت ابراهیم (ع) را با اسباب گوناگون و گرفتاری‌های بسیاری امتحان کرد و حضرت ابراهیم (ع) از امتحانات سربلند موفق شد و خداوند درجات والایی به حضرت ابراهیم (ع) بخشید.

وی افزود: امتحان و ابتلا برای ظالم ادب و برای مؤمن امتحان و برای اولیای الهی ارتقای درجه است و علاوه بر این در امتحان آدم پخته می‌شود؛ به این معنا که انسان در بلاها هم از حالت یکسانی بیرون می‌آید و پختگی پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پرنده که می‌خواهد به جوجه‌اش پرواز بیاموزد از بالای دو متری آن را رها می‌کند و به زمین می‌خورد، آن‌قدر این کار تکرار می‌شود تا پرواز را بیاموزد، همان‌گونه امتحان‌ها در زندگی انسان موجب پختگی آن‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: امتحان‌ها در زندگی گاهی برای رفتار خود ما است، گاهی گناهی کرده‌ایم و یا انحرافی رفته‌ایم و یا حقی را پایمال کرده‌ایم و امتحان پیش می‌آید که ما متنبه بشویم و از حرکت اشتباه بازداری کنیم و متوجه شویم کجای کارمان اشتباه بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انسانی که امتحان می‌دهد هم خودش را می‌شناسد و هم دیگران را می‌شناسد، یعنی گاهی خود فکر می‌کند که انسان خوبی هست ولی در امتحان سربلند نمی‌شود و این سبب خودشناسی می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات