۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۴۹۸۴۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

طلاب جهادی در راه مقابله با کرونا خط‌ شکن شدند

طلاب جهادی در راه مقابله با کرونا خط‌ شکن شدند
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: طلاب و حوزویان مدافع سلامت درزمینه مقابله با کرونا خط‌ شکن شدند و زیبایی نظام اسلامی و نگاه متعالی اسلام را متجلی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار گروه‌های جهادی طلاب و مدافعان سلامت که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، به تبیین نگاه اسلام به موضوع پیشگیری از بیماری‌ها پرداخت.

وی با اشاره به نگاه اسلام به پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها و دردهای مختلف، اظهار کرد: در آیه «کلُوا واشربوا و لا تسرفوا؛ بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید» تمام حرف‌های گفتنی در بحث بهداشت و سلامت آمده است؛ زیرا خود این آیه دستور بهداشتی و پزشکی است که در صورت اهتمام به آن بی‌نیاز از طبیب می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دین اسلام دین سلامت و بهداشت جسم و جان است، خاطرنشان کرد: اسلام به سلامتی ما اهمیت فراوانی داده و در این میان یکی از مواردی که به سلامت ما کمک می‌کند روزه گرفتن است.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای بهداشت روح و جان و جسم حرف و رهنمود دارد، تصریح کرد: اگر دستورات اسلامی را در آداب مختلف رعایت کنیم بدون شک دچار بسیاری از بیماری‌ها نخواهیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دین اسلام دین مدافع سلامت جسم و جان است؛ به این معنا که هم مدافع روح و هم مدافع جسم است، افزود: نسخه سلامت جسم و جان انسان در قرآن و روایات آمده است که اگر رعایت کنیم سلامت خود را تضمین کرده‌ایم.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته سلامت، از مجاهدت‌های مدافعان سلامت در عرصه مقابله و مبارزه با کرونا قدردانی کرد و گفت: مدافعان سلامت درزمینه مقابله با کرونا خط‌ شکن شدند و آن قدر خوش درخشیدند که مقام معظم رهبری فرمودند هر کدام از مدافعان سلامت در این راه جان خود را از دست دهد حکم شهید دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: طلاب و حوزویان مدافع سلامت درزمینه مقابله با کرونا خط‌ شکن شدند و زیبایی نظام اسلامی و نگاه متعالی اسلام را متجلی کردند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات