۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۴۹۴۷۲
رییس اداره امور قرآنی خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن در خراسان ‌شمالی

برگزاری چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن در خراسان ‌شمالی
رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی گفت: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی در بازه زمانی ۲۴ خرداد تا ۲۷ تیر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی‌نیا، رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله شهرستانی در بازه زمانی ۲۴ خرداد تا ۲۷ تیرماه با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه برگزاری چهل و سومین دوره این مسابقات برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اطلاع‌رسانی، تبلیغات و ثبت‌نام این مسابقات، افزود: داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند از ششم اردیبهشت لغایت ۱۶ خرداد برای ثبت‌نام از طریق مراجعه به سایت www.my.oghaf.ir اقدام کنند.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی با اشاره به برگزاری این مسابقات در ۱۰ رشته، گفت: سایت ثبت‌نام در این مسابقات از ساعت ۲۴ روز جمعه، ۱۶ خردادماه بسته خواهد شد، از علاقه‌مندان خواستاریم در بازه زمانی یاد شده به‌منظور ثبت‌نام اقدام کنند.

حجت‌الاسلام صالحی‌نیا ادامه داد: تفاوت مسابقات این دوره نسبت به دوره‌های گذشته این است که این مسابقات در مرحله شهرستانی به مرکزیت سه شهرستان به جهت ارتقای سطح کیفی مسابقات استانی برگزار خواهد شد که این سه مرکز شامل بجنورد (بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان)، اسفراین (اسفراین، گرمه و جاجرم) و شیروان (شیروان، فاروج) است.

وی اظهار کرد: اوایل مردادماه مرحله استانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در یکی از شهرستان‌های استان با حضور نفرات برتر مرحله شهرستانی برگزار خواهد شد که برترین‌های این دوره نیز به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

حجت‌الاسلام صالحی‌نیا تأکید کرد: با توجه به وجود بیماری کرونا در کشور، تعیین زمان دقیق مسابقات مرحله شهرستانی بستگی به سنجش شرایط استان به لحاظ مهار بیماری کرونا دارد که متعاقباً زمان دقیق اعلام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط عمومی برای شرکت در مسابقات، تصریح کرد: داشتن تابعیت ایرانی، اشتغال نداشتن به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش و پرورش به‌صورت روزانه و داشتن حداقل ۱۸ سال سن، ازجمله این ضوابط است.

حجت‌الاسلام صالحی نیا با بیان اینکه افرادی که سن ایشان زیر ۱۸ سال بوده اما دانش‌آموز نیستند، باید در مسابقات بزرگ‌سالان شرکت کنند، افزود: دانش‌آموزان بالای ۱۸ سال که به‌صورت شبانه مشغول به تحصیل در آموزش و پرورش هستند، باید در مسابقات بزرگ‌سالان شرکت کنند.

وی با بیان اینکه سکونت در شهرستان محل برگزاری مسابقه که توسط ستاد برگزاری مسابقات شهرستان احراز می‌شود، از دیگر شروط است، تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان صرفاً در طول مدت تحصیل و سربازان صرفاً در طول مدت خدمت نظام‌وظیفه با ارائه گواهی معتبر، می‌توانند در شهرستان محل تحصیل یا خدمت خود ثبت‌نام کنند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار کرد: کارکنان تمام‌وقت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، با ارائه گواهی معتبر از محل اشتغال می‌توانند در مسابقات آن شهرستان شرکت کنند.

حجت‌الاسلام صالحی نیا ادامه داد: متقاضیان فقط می‌توانند در مسابقات یک شهرستان شرکت کنند و چنانچه در هر مرحله از مسابقات خلاف موضوع اثبات شود، شرکت‌کننده از ادامه مراحل مسابقات حذف خواهد شد.

وی افزود: ثبت‌نام تنها از طریق مراجعه به سایت رسمی مسابقات قرآن کریم به نشانی www.my.oghaf.ir از تاریخ ۶ اردیبهشت‌ماه جاری لغایت ۱۶ خردادماه صورت می‌پذیرد.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار کرد: سایت ثبت‌نام، ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۶ خردادماه جاری بسته خواهد شد و به‌هیچ‌وجه افرادی که در سایت ثبت‌نام نکرده باشند حق شرکت در مسابقات را نخواهند داشت./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ن باوا
Luxembourg
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
ن خ
0
0