۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۴۹۰۱۸
مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در خراسان شمالی:

تأثیرگذاری فعالیت تبلیغی در فضای مجازی نیازمند نقشه راه یکسان است

تأثیرگذاری فعالیت تبلیغی در فضای مجازی نیازمند نقشه راه یکسان است
مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در خراسان شمالی گفت: تأثیرگذاری فعالیت تبلیغی روحانیت در فضای مجازی درگرو نقشه راه یکسان و دوری از پراکنده کاری است.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و شرایط حاکم بر فضای مجازی، نیاز است روحانیان و مبلغان به‌صورت ویژه در فضای مجازی فعالیت کنند.

وی افزود: واقعیت این است که در سال‌های قبل هم که روحانیان به روستاها می‌رفتند استقبال جوانان از منابر سنتی و حضوری آن‌چنان که شایسته و بایسته است نبود و بخش قابل‌توجهی از مخاطبان افراد مسن بودند، اما امسال شرایطی فراهم شده که باید فضای مجازی را بیشتر دریابیم زیرا در این فضا اقشار مختلفی ازجمله افراد مخالف، موافق، خاکستری و ... وجود دارند به‌گونه‌ای که شاید گروهی 40 هزار نفر مخاطب دارد کجا چنین منبری داشته‌ایم؟

حجت‌الاسلام مهرپویان با تأکید بر اینکه در راستا باید برنامه متمرکز به روحانیان داده شود، گفت: درواقع باید روحانیان و مبلغان همان برنامه‌های تبلیغی در صحنه روستایی را در فضای مجازی اجرا کرده و به‌صورت واقعی کار کنند؛ به عنوان مثال اگر کسی تفسیر قرآن می‌گوید کلیپ‌های تفسیر را در این فضا بارگذاری کرده و در قالب کلیپ‌های یکی دو دقیقه‌ای برای مخاطبان ارائه دهند.

وی که مسئول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، تصریح کرد: در این زمینه باید مبلغان با برنامه‌ریزی متمرکز و موضوع محور در فضای مجازی تبلیغ کنند؛ زیرا ضروری است به‌صورت یکدست، متحد و منسجم و با اطلس و نقشه مشخص وارد شده و پراکندگی نداشته باشیم تا بتوانیم از فعالیت تبلیغی در فضای مجازی نتیجه خوبی بگیریم./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات