۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۴۸۳۸۱
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

طلاب جهادی خراسان شمالی دوشادوش مدافعان سلامت در جبهه مقابله با کرونا

طلاب جهادی خراسان شمالی دوشادوش مدافعان سلامت در جبهه مقابله با کرونا
مسؤول تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فعالیت‌های جهادی طلاب در مبارزه با کرونا، گفت: طلاب استان دوشادوش مدافعان سلامت در جبهه مقابله با کرونا جهاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: در حال حاضر 224 طلبه استان ذیل قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع)، دوشادوش نهادها و دستگاه‌ها در حال خدمات‌رسانی و کمک برای رهایی هرچه زودتر جامعه از دست این ویروس منحوس هستند.

وی افزود: خدمات و عرصه‌های فعالیتشان محدود به کمک در ضدعفونی کردن شهر و تسکین و کاهش بار روانی خانواده‌های کرونایی نیست و تولید لباس مورد نیاز بیمارستان‌ها و ماسک، تب سنجی، بسته‌بندی اقلام برای نیازمندان و چندین مورد دیگر را نیز شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، ادامه داد: خدمات ضد کرونایی طلبه‌های استان محدود به نقاط خاصی نیست هرچند حاشیه شهر بیشتر موردتوجه است و این خدمات تا ریشه‌کن شدن کرونا همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طلبه‌های استان از اسفند سال گذشته و هم‌زمان با شیوع کرونا ویروس، لباس خدمت به تن کرده‌اند و شبانه‌روز در حال فعالیت‌اند، اظهار کرد: برخی طلبه‌ها چند روز، برخی طلبه‌ها چند هفته و برخی هم از ابتدا تاکنون مشغول خدمت هستند.

وی اشاره‌ای هم به فعالیت سه کارگاه تولید ماسک توسط طلبه‌های استان کرد و از راه‌اندازی شیفت ایثار از پنجم فروردین تاکنون با هدف خدمت‌رسانی روزانه پنج طلبه در بیمارستان امام حسن (ع) در محل بستری بیماران کرونایی خبر داد.

مسؤول قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) حوزه علمیه استان به طرح نذر خون اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، طلبه‌ها اقدام به اهدای خون می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان افزود: ذبح چند رأس گوسفند و توزیع غذای متبرک در نیمه شعبان ویژه بیماران و پرستاران بخش کرونا در بجنورد و شیروان، هماهنگی در توزیع نان رایگان در ۱۵۰ واحد نانوایی در روز عید ولادت حضرت ولی‌عصر (عج)، توزیع بسته‌های غذایی در بین نیازمندان برخی دیگر از خدمات جهادی طلاب و حوزویان استان در ایام کرونا است.

وی غسل دادن میت‌ها، تهیه و توزیع بیش از ۴۰۰ بسته اقلام فرهنگی، غذایی و بهداشتی در محلات گوناگون مرکز استان و شهرستان‌ها، فرهنگ‌سازی و تبلیغ رعایت نکات بهداشتی، حضور گروه جهادی روحانیان در پایانه‌های مسافربری و ورودی شهرها و گرفتن تست تب از مسافران و ضدعفونی کردن وسایل نقلیه و اماکن عمومی را از دیگر خدمات طلاب جهادی استان عنوان کرد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات