۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۴۹۴۶۱
هم‌زمان با ماه رمضان؛

طرح ضیافت همدلی در امامزادگان خراسان شمالی اجرا می‌شود

طرح ضیافت همدلی در امامزادگان خراسان شمالی اجرا می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان طرح ضیافت همدلی با رویکرد کمک به نیازمندان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از اجرای طرح ضیافت همدلی در جوار بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت همدلی به‌منظور کمک به نیازمندان با بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر سال هم‌زمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شد، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط پیش آمده طرح ضیافت همدلی اجرایی خواهد شد تا در قالب آن از ظرفیت خیران و نیکوکاران، مساجد و بقاع متبرکه در شرایط شیوع کرونا بهره ببریم.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب همه افراد مکلف به مقابله با شیوع کرونا هستند، افزود: طرح ضیافت همدلی در همین راستا در سازمان اوقاف طراحی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این طرح از ظرفیت بقاع متبرکه شاخص و موقوفات مرتبط استان در راستای کمک به نیازمندان بهره گرفته خواهد شد.

حجت‌الاسلام آسوده همچنین گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا و اجرا نشدن طرح آرامش بهاری، طرح آستان مهربانی از سوی مراکز افق آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرایی شد.

وی با بیان این‌که هدف از اجرای آن، ارائه خدمات اجتماعی از سوی مراکز افق آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ انفاق و هموار کردن زمینه مشارکت عمومی در کمک به نیازمندان جامعه بود، ادامه داد: در این طرح ۵۹۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

حجت‌الاسلام آسوده در ادامه از برپایی محافل مجازی قرآن در بقاع خراسان شمالی هم‌زمان با ماه رمضان خبر داد و گفت: هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن در امامزاده‌های شاخص استان همانند حمزه رضای شیروان و سید عباس (ع) بجنورد و سید جعفر اسفراین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای برپایی این محافل از ظرفیت قاریان برجسته استانی استفاده می‌شود و این در حالی است که این برنامه به‌صورت زنده پخش خواهد شد، یادآور شد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن نیز با استفاده از ظرفیت اساتید به نام استانی نیز در ایام ماه مبارک رمضان به‌صورت مجازی در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام آسوده اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم پیرو تفاهم‌نامه مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور و وزارت بهداشت و درمان در راستای تقویت روحیه معنوی کادر درمان که در این ایام در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند محافل انس با قرآن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیمارستان‌های بیماران کرونایی برگزار شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات