۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۴۹۶۳۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تشکیل منابر تبلیغی در فضای مجازی رویکرد روحانیان در ماه رمضان باشد

تشکیل منابر تبلیغی در فضای مجازی رویکرد روحانیان در ماه رمضان باشد
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به وضعیت کرونایی کشور باید تشکیل منابر و مجالس و کرسی‌های قرآن از طریق فضای مجازی رویکرد روحانیان در ماه رمضان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان مبلغ، با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان، این ماه را فرصت ذی‌قیمت حضور در ضیافت الهی و بهره‌مندی ویژه از رحمت الهی دانست.

وی با بیان اینکه رحمت الهی از مفاهیمی است که نیازمند بازتعریف است، افزود: در پندار عامیانه رحمت الهی رقیب و جایگزین عمل به تکلیف است، اما در بیان قرآن رحمت الهی پیامد و نتیجه عمل به تکلیف و اطاعت از خداست.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: رحمت خدا آن وقتی است که یک ملتی به مسؤولیتش عمل کند؛ یعنی خدا آن وقتی به مردمی رحم می‌کند که او را اطاعت کنند، تکالیف خود را انجام بدهند.

وی تصریح کرد: قرآن می‌فرماید: «وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ لَعَلَّکمْ تُرْحَمُونَ»؛ یعنی این طاعت است که جلب رحمت می‌کند، اگر یک ملتی این‌جور بود و به این صورت تحت فرمان خدا قرار گرفتند، آن وقت است که رحمت پروردگار و لطف بی‌نهایت او شامل حال آنان خواهد شد و آن وقت است که یک امت به آقایی و به رشد انسانی می‌رسد.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه باید رحمت در دو معنای عام و خاص آن به‌ویژه رحمت عام باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: دعای «اللهم ادخل علی اهل القبور السرور...» که هر روز در این ماه پس از فرایض یومیه می‌خوانیم، نمایانگر این است که باید رحمت الهی را برای همه خواست و البته برای مؤمنان بیشتر خواست.

وی با اشاره به برخی از عوامل جذب رحمت الهی با رجوع به آیات و روایات فراوان، افزود: مهرورزی برای همه مردم که مهم‌ترین عامل بیان شده است، اصلاح ذات البین، عیادت بیماران در صورت امکان، رحمت بر ایتام و رحمت بر پیران و کهن‌سالان برخی از این عوامل هستند.

حجت‌الاسلام خادمی استماع قرآن، رحمت بر فقیران و مسکینان، اهتمام به زکات واجب و مستحب، توجه به اذان و مؤذنان و امربه‌معروف و نهی از منکر را از دیگر عوامل جذب رحمت الهی ذکر کرد که باید در ماه مبارک رمضان به‌صورت ویژه مورد توجه روحانیان و مبلغان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خطاب به روحانیان مبلغ، اظهار کرد: بدیهی است که اولین وظیفه ما تبیین و تبلیغ معارف الهی و ابلاغ آن از طریق منابر و مجالس است؛ اما اقدامات دیگری را نیز در این فرصت می‌توان به انجام رساند.

وی بازدید از سالمندان در خانه‌های سالمندان در صورت امکان، رسیدگی و توجه به ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست با استفاده از ظرفیت‌های نهادی و مردمی، بزرگداشت جشن نیمه رمضان و نام کریم اهل‌بیت (ع) که اسوه رحمت و کرامت بودند و تشکیل منابر و کرسی‌های تلاوت قرآن با حضور قاریان کشوری و محلی از طریق فضای مجازی یا در مجالس را برخی از این اقدامات دانست که باید در ماه رمضان اهتمام ویژه‌ای نسبت به آنها صورت گیرد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات