۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۴۹۳۵۸
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تصمیم‌گیری نهایی درخصوص ویژه‌برنامه‌های اجرایی در ماه رمضان با ستاد ملی است

تصمیم‌گیری نهایی درخصوص ویژه‌برنامه‌های اجرایی در ماه رمضان با ستاد ملی است
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تصمیم نهایی برگزاری مناسبت‌های ماه رمضان با ارائه راهکارهای استانی اتخاذ و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جلسه برنامه‌ریزی انتفاضه و قدس، اقامه نماز عید سعید فطر، سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزدهم خرداد استان، تصمیم‌گیری نهایی در خصوص ویژه‌برنامه‌های اجرایی در مناسبت‌های ماه رمضان و یوم‌الله خرداد را منوط به ارائه راهکارهای ستادهای بزرگداشت استانی دانست.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای موضوعات مذکور با توجه به شرایط حساس امروز منطقه و بیماری کرونا، قدری سخت شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ستاد ملی بزرگداشت ایام‌الله ماه مبارک رمضان و خردادماه طی هفته قبل برگزار شده است، اظهار کرد: در آن جلسه مقرر شد استان‌ها طی این هفته راهکارهای برگزاری مراسم‌ها در مناسبت‌های پیش رو را جمع‌بندی و ارسال کنند و بعد از جمع‌بندی راهکارهای تمام استان‌ها، تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای ویژه‌برنامه روز قدس چهار پیشنهاد مطرح شده است، بیان کرد: برگزاری راهپیمایی با رعایت مسائل بهداشتی، راهپیمایی بعد از اقامه نماز جمعه (در صورت اقامه نماز جمعه)، راهپیمایی خودرویی و راهپیمایی مجازی به‌گونه‌ای که مردم در خانه‌های خود اعلام حضور کنند.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه در صورت مجاز شدن اقامه نماز جمعه، اقامه نماز عید فطر هم منعی نخواهد داشت، افزود: البته نیاز است این موضوع مدیریت و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خصوص مراسم 14 و 15 خرداد هم با بیان اینکه این مراسم در تهران در مرقد مطهر امام راحل برگزار نخواهد شد، اظهار کرد: در این راستا دو پیشنهاد برای استان‌ها مطرح شده که یکی اطعام مردم در مناطق محروم و با محوریت طرح مواسات است و طرح دیگر اجرای یک مراسم محدود در محیط محدود و بر اساس ظرفیت و توانمندی هر استان است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: در این زمینه پیشنهادهای استان به مرکز ارسال می‌شود تا در تصمیم‌گیری ستاد مرکزی موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: ما منتظر جلسه ستاد ملی هستیم ولی ستاد ملی هم منتظر پیشنهادهای ما است؛ ازاین‌رو استان‌ها باید توان و ظرفیت خود را اعلام کنند تا در تصمیم‌گیری ملی لحاظ شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات