۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۴۹۱۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

انجام فعالیت‌های تبلیغی روحانیان در ماه رمضان با محور رزمایش مواسات

انجام فعالیت‌های تبلیغی روحانیان در ماه رمضان با محور رزمایش مواسات
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: فعالیت‌های تبلیغی روحانیان در ماه رمضان بر محور رزمایش مواسات کمک مؤمنانه و به نیت تقرب خدای متعال انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اجرای رزمایش مواسات در کشور و استان، اظهار کرد: نکته مهمی که رسانه‌ها در بیانات نیمه شعبان رهبری فارغ از راهبرد رزمایش مواسات باید پیگیری کنند؛ تفاوت رفتار مردم کشور ما در مواجهه با کرونا در برابر مردم غرب است.

وی تصریح کرد: در محافل و رسانه‌ها باید این قیاس به‌صورت جدی نشان داده شود تا آن‌هایی که غرب کعبه آمالشان است، آگاه شوند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی با اشاره به تغییر اعزام مبلغین در ماه مبارک رمضان امسال در مقایسه با سنوات گذشته خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغین بومی و فعالیت در فضای مجازی در دستور کار جدی این سازمان قرار دارد.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: فعالیت‌های تبلیغی در ماه ضیافت الهی بر محور رزمایش مواسات مؤمنانه و به نیت رضایت خدای سبحان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که اجرای این رزمایش صرفاً معطوف به نهادهای مختلف نیست تأکید کرد: آحاد مردم مخاطب این رزمایش هستند.

حجت‌الاسلام خادمی از مجموعه «امام محله» با تأکید بر ائمه جماعات فعال شناسایی شده در طرح رصد و پایش مساجد، به عنوان یکی از برنامه‌های اخیر یاد کرد و گفت: اجرای این طرح در مناطق کمتر برخوردار شهری مرکز استان خراسان شمالی مانند، پایگاه‌های فرهنگی مساجد صندل‌آباد، کلاته باقر خان، کلاته محمدعلی پهلوان و… با هدف ارتباط مستمر مردم و جوانان با روحانیون فعال و دارای طیف مخاطب گسترده خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام روزانه مبلغین آن هم پس از اذان ظهر به روستاهای مختلف با هدف برخورداری مردم از روحانیون جهت پاسخ‌گویی به نیازهای معنوی این ماه خبر داد.

وی اقامت چندساعته روحانیون در منازل روستایی را باعث تعامل دینی و شرعی مردم با روحانیون عنوان کرد که باعث بهره‌مندی روستاییان از ثمرات آن می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با درخواست از شهرداری نسبت به فضاسازی مناسب جهت ورود به ماه رمضان از کمک سازمان تبلیغات جهت ارائه مفاهیم ناب دینی به شهرداری خبر داد.

وی از نقش پررنگ رسانه‌ها و فضای مجازی در روزهای کرونایی گفت و تصریح کرد: جزء خوانی‌های ماه مبارک امسال با سنوات گذشته یک تغییر دارد و آن هم به جای حضور مردم از تصاویر شهدا بهره‌برداری می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی در انتها از برگزاری کرسی تفسیر در فضای مجازی، اجرای مسابقات قرآنی در فضای مجازی و… به عنوان برنامه‌های ویژه این سازمان در ماه مبارک رمضان خبر داد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات