۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۴۹۱۳۹
هم‌زمان با فرارسیدن ماه رمضان؛

رزمایش مواسات در کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان شمالی آغاز شد

رزمایش مواسات در کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان شمالی آغاز شد
مسؤول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌ شمالی از آغاز موج دوم رزمایش هم‌دلی و کمک مؤمنانه مواسات در کانون‌های مساجد استان هم‌زمان با ماه رمضان خبر داد.

هاشم شیرازیان، مسؤول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان ‌شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از آغاز مرحله جدید اقدامات همدلانه فعالان کانون‌های مساجد این استان برای اجرای رزمایش هم‌دلی خبر داد.

وی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان و تأکیدات مقام معظم رهبری، فعالان کانون‌های این استان با آغاز موج دوم رزمایش همدلی به کمک همنوعان خود شتافتند.

مسؤول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: همچنین فعالان کانون‌های مساجد خراسان شمالی در راستای اجرای طرح پیشنهادی «راهکار» که مخفف رزمایش، ایمان، همدلی، کار، ایثار و رمضان از سوی ستاد کانون‌های مساجد کشور است، با انتشار فراخوان‌های هم‌دلی در فضای مجازی و اطلاع‌رسانی گسترده در سطح استان و جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه، به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند.

شیرازیان اضافه کرد: تاکنون حدود دو هزار بسته ارزاق و همچنین بسته‌های بهداشتی و مواد شوینده در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا توسط فعالان کانون‌ها و کمک خیرین استان در مناطق روستایی و حاشیه شهرهای استان در میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

وی همچنین گفت: تاکنون ۲۶ رأس گوسفند توسط ۲۶ کانون قربانی و میان نیازمندان در نقاط شهری و روستایی استان توزیع شده است.

مسؤول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۰۰ بسته ارزاق اهدایی میان خانواده‌های مشمول در سراسر استان در حال توزیع است.

شیرازیان همچنین از راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک توسط اعضای کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: اهالی مسجد با تشکیل قرارگاه‌های جهادی و تجمیع و هم‌افزایی نهادهای فعال در مساجد اعم از کانون و کتابخانه هر مسجد، مراکز نیکوکاری، پایگاه بسیج، تاکنون توانستند روزانه نزدیک به چهار هزار ماسک در استان تولید و به‌طور رایگان در اختیار خانواده‌های نیازمند و نیز عموم مردم قرار دهند.

وی در توضیح بیشتر به همت جمعی جوانان مسجدی در پاک‌سازی و ضدعفونی معابر شهری و روستایی، حضور در بیمارستان‌های ویژه درمان بیماران کرونایی و خدمت داوطلبانه به بیماران، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در این‌ باره و جلب کمک خیرین و تهیه تجهیزات پزشکی برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و آن را از اهم اقداماتی برشمرد که هر روزه در قالب فعالیت‌های جهادی و همدلانه توسط کانون‌های مساجد این استان انجام می‌گیرد.

شیرازیان راه‌اندازی پویش‌های مجازی در تشویق خانواده‌ها به ماندن در خانه برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، قرائت هر روزه دعای فرج و توجه و قرائت به دعای هفتم صحیفه سجادیه و نیز اهدا خون توسط اعضای کانون‌ها را از دیگر اقدامات در حال اجرا در سطح مساجد استان برشمرد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات