۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۴۹۴۷۳
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

فضای مجازی جولانگاه اصلی تقابل نظام و استکبار است

فضای مجازی جولانگاه اصلی تقابل نظام و استکبار است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جولانگاه اصلی تقابل بین نظام و استکبار است؛ از این رو باید اهتمام ویژه ای به آن داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با انتقاد از غفلت‌های صورت گرفته نسبت به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته، اظهار کرد: خداوند در آیه 102 سوره نساء می‌فرماید: «الَّذِینَ کفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکمْ وَأَمْتِعَتِکمْ فَیمِیلُونَ عَلَیکمْ مَیلَةً وَاحِدَةً» و تأکید می‌کند کافران آرزو و انتظار دارند که شما از اسلحه و اسباب خود غفلت کنید تا ناگهان یک باره بر شما حمله‌ور شوند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بیش از 20 سال پیش از اقتصاد نفتی انتقاد کرده و فرمودند ما باید اقتصاد خودمان را از نفت جدا کنیم، باید به جایی برسیم که هر وقت اراده کردیم بتوانیم درِ چاه‌های نفتمان را ببندیم و این ممکن است. در آن زمان برخی مسئولان لبخند انکار زدند که مگر می‌شود؟!

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: امروز کم‌کم برخی از مسئولان ما متوجه می‌شوند که وقتی رهبری معظم انقلاب در سال 73 امر به بستن درب چاه‌ها کرده و نسبت به تکیه بر اقتصاد نفتی هشدار دادند، شرایط چنین روزهایی را می‌دیدند که قیمت نفت با توجه به وضعیت کرونا و اوضاع اقتصاد جهانی به شدت کاهش یافته و در برخی انواع آن به زیر صفر نزول یافته است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یا اگر رهبر معظم انقلاب در سال 79 فرمودند: «فضای مجازی، حقیقتاً به قتلگاه نوجوانان و جوانان شده است. منطقه عظیمی از این فضا اکنون در دست دشمن است، باید دشمن را از فضای مجازی برانید و بتارانید»؛ اما متأسفانه برخی آن‌چنان که بایسته و شایسته است به این توصیه عمل نکردند و اکنون که می‌بینیم در همین قضیه کرونا پیج های ضدانقلاب و ضد دین چگونه به دین و مبانی اسلامی می‌تازند متوجه اهمیت و ضرورت این تأکید رهبری معظم می‌شویم.

وی اظهار کرد: اکنون هماوردی ما و دشمن در عرصه اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در فضای مجازی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ما وقتی از فعالیت در فضای مجازی صحبت می‌کنیم باید تولید داشته باشیم نه اینکه کل فعالیت ما در فضای مجازی منحصر به بازنشر مطالب تکراری باشد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات