۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۴۹۴۷۷
مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

۱۲۰ هزار خانوار خراسان شمالی تحت پوشش رزمایش مواسات قرار دارند

۱۲۰ هزار خانوار خراسان شمالی تحت پوشش رزمایش مواسات قرار دارند
مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: در قالب رزمایش کمک مؤمنانه مواسات بیش از ۱۲۰ هزار خانواده در استان از کمک‌های مختلف این قرارگاه بهره مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اجرای رزمایش همدردی و کمک مؤمنانه مواسات در استان هم‌زمان با سراسر کشور، اظهار کرد: در قالب این رزمایش کمک‌های مردمی جمع‌آوری، ساماندهی و بین نیازمندان واقعی توزیع می‌شود.

وی از خیران خواست تا از واریز کمک‌های خود به حساب شخصی نیازمندان خودداری کرده و از طریق واریز آن به حساب قرارگاه مواسات کمک‌های خود را در قالب رزمایش مواسات ساماندهی کنند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: 120 هزار خانواده در خراسان شمالی جامعه هدف قرارگاه رزمایش کمک مؤمنانه مواسات هستند و در قالب این رزمایش از کمک‌های مختلف بهره‌مند خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهتمام و مشارکت همگانی در اجرای این رزمایش به تبیین برخی از الگوهای مواسات اسلامی پرداخت و اظهار کرد: در تاریخ صدر اسلام چهره‌های درخشانی هستند کـه در روایـات لقب مُواسی دارند.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه حضرت ابوطالب (ع) یکی از این افراد است، افزود: امـام صـادق (ع) می‌فرماید: «کانَ أَبُونَا أَبُو طَالِبٍ الْمُوَاسِی لَهُ بِنَفْسِهِ وَ النَّاصِرَ لَهُ» و همچنین حضرت امّ المؤمنین خدیجه (س) که امام معصوم می‌فرماید: «کانَ أَوَّلُ مَنْ آمَنَتْ بِهِ خَدِیجَةَ بِنْتَ خُوَیلِدٍ فَوَاسَتْهُ بِمَالِهَا».

وی اضافه کرد: امیرالمؤمنین (ع) در جریان لیلة المبیت و اقدام شجاعانه حضرت که حتی ملائکه مقرب آسمان نیز از آن شگفت زده شدند و فرمودند: «لَقـَدْ عـَجِبَتِ الْمَلَائِکةُ الْمُقَرَّبُونَ لِمُوَاسَاةِ هَذَا الرَّجُلِ لَک بِنَفْسِه» از دیگر اسوه‌های مساوات هستند.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: حضرت ابوالفضل العباس (ع) که در فرازهای زیارت‌نامه مأثور آن حضرت آمده است: «السَّلَامُ عَلَی الْعَبَّاسِ بْنِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ، الْمِوَاسِی أَخَاهُ بِنَفْسِه» و «السَّلَامُ عَلَیک أَیهَا الْوَلِی الصـَّالِحُ وَ الصـِّدِّیقُ الْمُوَاسِی» از دیگر اسوه‌های مساوات و همدردی مؤمنانه است که امروز باید به عنوان الگوی ما در اجرای این رزمایش مدنظر قرار گیرند.

دبیر قرارگاه استانی رزمایش مواسات اظهار کرد: درمجموع باید گفت مواسات یکی از مهم‌ترین بایسته‌های رفتاری شیعیان در عصر غیبت شمرده شده است و این امر از آن رو است که شدت ابتلائات و سختی‌ها در این مقطع زمانی به اوج خود می‌رسد و در چنین شرایطی هرکس به اندازه توان خویش باید به امور همنوعش رسیدگی کند و خود را به بی‌تفاوتی نزند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات