۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۴۹۸۴۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

فعالیت‌های جهادی طلاب مصداق همدلی مؤمنانه در مقابله با کرونا است

فعالیت‌های جهادی طلاب مصداق همدلی مؤمنانه در مقابله با کرونا است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی طلاب مصداق همدلی مؤمنانه است، گفت: این فعالیت ها انسجام بین جامعه روحانیت و پزشکی را به منصه ظهور رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در دیدار گروه‌های جهادی طلاب و مدافعان سلامت با نماینده ولی‌فقیه در استان که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، با اشاره به انتخاب شعار «نهادهای دینی و همدلی مؤمنانه در مقابله با کرونا» برای یکی از روزهای هفته سلامت، اظهار کرد: در جریان مقابله با ویروس کرونا هم‌افزایی و انسجام در بین جامعه روحانیت و پزشکی به زیبایی به منصه ظهور رسید.

وی با اشاره به روایت «الشَّیْخُ فِی أَهْلِهِ کَالنَّبِیِّ فِی أُمَّتِه»، افزود: در جریان مبارزه با کرونا مفهوم این روایت به‌خوبی ظهور و بروز یافت؛ به‌گونه‌ای که اقشار مختلف مردم از پیرمرد گرفته تا جوان هر کدام به هر طریق که می‌توانستند برای مقابله با کرونا فعالیت می‌کردند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در ایران برای مقابله با کرونا بسیاری از گروه‌های اجتماعی وارد عرصه خدمت و مبارزه شده و در شهرهای گوناگون در حال فعالیت بودند، در حالی که در غرب قضیه برعکس بود.

وی خاطرنشان کرد: امید می‌رود با تدابیر جامعه پزشکی روزبه‌روز خطرات و تبعات این ویروس در جامعه ما کمتر شده و به فضل الهی شاهد این باشیم تأثیرات همه‌گیری این بیماری در کشور ما به حداقل برسد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به تأکیدات و توصیه‌های دین مبین اسلام برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) خطاب به امام علی (ع) می‌فرماید: «یا عَلیُّ بادِر بِاَربَعٍ قَبلَ اَربَعٍ: شَبابِکَ قَبلَ هَرَمِکَ وَ صِحَّتِکَ قَبلَ سُقمِکَ وَ غِناکَ قَبلَ فَقرِکَ، وَ حَیاتِکَ قَبلَ مَوتِک» و تأکید می‌کند ای علی! چهار چیز را پیش از چهار چیز دریاب؛ جوانی‌ات را پیش از پیری، سلامتی‌ات را پیش از بیماری، ثروتت را پیش از فقر و زندگی‌ات را پیش از مرگ.

وی با تأکید بر اینکه ویروس کرونا سبب شد اهتمام جامعه نسبت به موضوع سلامت افزایش یابد، افزود: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: «نعْمَتَانِ مَجْهُولَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیة»؛ یعنی دو نعمت امنیت و تندرستی ناشناخته است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه شیوع ویروس و بیماری کرونا آزمون و امتحانی برای ملت ما است و باید تلاش کنیم از این آزمون سربلند بیرون بیاییم، گفت: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: «إِنَّ الْبَلَاءَ لِلظَّالِمِ أَدَبٌ وَ لِلْمُؤْمِنِ امْتِحَانٌ وَ لِلْأَنْبِیَاءِ دَرَجَةٌ وَ لِلْأَوْلِیَاءِ کَرَامَة» و تأکید می‌کند بلا برای ظالم ادب نمودن و تنبیه کردن است، برای مؤمن امتحان است، برای انبیا درجه است و برای اولیا کرامت./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات