۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۵۲۱۵۴
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی:

انتظار فرج و امید به ظهور در ماه رمضان شدت می‌یابد

انتظار فرج و امید به ظهور در ماه رمضان شدت می‌یابد
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در منابع روایی، روایات متعددی گویای این است که در ماه رمضان، انتظار فرج و امید به ظهور شدت می‌یابد.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، به تبیین برکات ماه مبارک رمضان پرداخت و با بیان اینکه امام زمان (عج) شرط استفاضه از برکات رمضانیه است، اظهار کرد: پیامبر اسلام در خطبه معروف خود در خصوص ماه مبارک رمضان فرمودند: «أَنْفَاسُکمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکمْ فِیهِ مُسْتَجَاب» و همچنین در زیارت‌نامه حضرت ولی عصر (عج) نیز آمده است: «أَشْهَدُ أَنَّ بِوِلاَیَتِک تُقْبَلُ الْأَعْمَالُ» و «وَ دُعَائَنَا بِهِ مُسْتَجَاباً»

وی با بیان اینکه ماه رمضان، بهار دعا برای امام زمان (عج) است، ادامه داد: یکی از ادعیه مهم ماه رمضان، دعای شریف «افتتاح» است که حضرت ولی عصر (عج) آن را به نائب دوم خویش در عصر غیبت صغری جناب محمد بن عثمان رضوان‌الله علیه آموزش دادند و بخش مهمی از آن دارای مضمون دعا برای حضرت، توصیفی از عصر ظهور و بیان خلاصه‌ای از مشکلات عصر غیبت و استغاثه برای ظهور است.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: همچنین دعای معروف «اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَی أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ...» که یکی از تعقیبات مشترک این ماه مبارک است. مضمون این دعا نیز، تبیین جامعه آرمانی و مدینه فاضله‌ای است که تنها با تحقق ظهور و جامعه مهدوی صورت می‌پذیرد و در حقیقت باطن هر کدام از فرازهای این دعا، دعای «اللهم عجّل لولیک الفرج» است. ‌

وی تصریح کرد: همچنین از اعمال ویژه شب بیست و سوم ماه رمضان که احتمال شب قدر بودنش بیشتر از هر زمانی است خواندن مکرر دعای سلامتی امام زمان (عج) (دعای «اللهم کن لولیک...») تأکید شده است:

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه با اشاره به رابطه ماه رمضان و رخدادهای عصر ظهور، اظهار کرد: در منابع روایی روایات متعددی ثبت و ضبط است که گویای این است که در ماه رمضان، انتظار فرج و امید به ظهور شدت می‌یابد.

وی افزود: ازجمله امام صادق (ع) می‌فرمایند: «... فَتَوَقَّعُوا الصَّیْحَةَ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ وَ خُرُوجَ الْقَائِمِ» و امیرالمؤمنین (ع) هم فرموده‌اند: «انْتَظِرُوا الْفَرَجَ مِنْ ثَلَاثٍ ... اخْتِلَافُ أَهْلِ الشَّامِ بَیْنَهُمْ وَ الرَّایَاتُ السُّودُ مِنْ خُرَاسَانَ وَ الْفَزْعَةُ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ».

حجت‌الاسلام احمدی همچنین با اشاره به رابطه ویژه مهدویت و شب قدر، اظهار کرد: علاوه بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه امام زمان (عج) است؛ شب قدر، شب پیوند با آن حضرت است. چرا که در شب قدر که مقدرات همه انسان‌ها در آن تعیین می‌شود این فرایند با نزول فرشتگان به محضر امام زمان و تأیید و امضای نهایی ایشان صورت می‌پذیرد؛ لذا ذیل آیه مبارکه «تَنَزَّلُ الْمَلائِکةُ وَ الرُّوحُ فی‌ها» روایت است که: «تَنَزَّلُ الْمَلَائِکةُ وَ رُوحُ الْقُدُسِ عَلَی إِمَامِ الزَّمَانِ وَ یَدْفَعُونَ إِلَیْهِ مَا قَدْ کتَبُوهُ مِنْ هَذِهِ الْأُمُور»./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات