۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۶۵۲۱۳۶
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خبر داد؛

بهره‌مندی ۱۲۰ هزار نفر از مردم خراسان شمالی از کمک‌های رزمایش مواسات

بهره‌مندی ۱۲۰ هزار نفر از مردم خراسان شمالی از کمک‌های رزمایش مواسات
امام‌جمعه بجنورد گفت: بر اساس برنامه در قالب رزمایش مواسات کمک‌ها به دست همه ۱۲۰ هزار نفری که در استان شناسایی شده‌اند و برای کمک در اولویت قرار دارند، خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، عصر شنبه در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در بجنورد، از مشارکت و اهتمام همگانی مردم در این رزمایش قدردانی کرد.

وی افزود: همان‌طور که ملت ما با همدلی و همراهی و ایثار و فداکاری دفاع مقدس را به پیروزی رساند امروز هم با مواسات مالی و حضور در صحنه‌های مؤمنانه و کمک‌رسانی به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا، انقلاب و شور و شعور دیگری را به نمایش گذاشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در ماه رمضان در کنار سفره قرآن و سفره ولایت و امیرالمؤمنین (ع) نشسته‌ایم که باید به اندازه ظرفیت خود از این سفره بهره‌مند شویم؛ اما در عین حال در کنار سفره اطعام مساکین و نیازمندان هم هستیم، سفره مهربانانه و زیبایی که گسترده شده و قرار است مردم شریف نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا از آن بهره گیرند.

وی تصریح کرد: در این راستا امروز پنج هزار بسته به نام سفره مهربانی که با کمک مردم و آستان قدس رضوی تهیه شده، در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم این صحنه‌های زیبای کمک به نیازمندان پررونق باشد و ملت ما در این صحنه‌ها حضور جانانه پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در خراسان شمالی هم پس از آن‌که قرارگاه رزمایش و کمیته‌های گوناگون آن شکل گرفت، هماهنگی و همدلی زیبایی در استان ایجاد شد و همه دست‌به‌دست هم دادند تا به وظیفه خود در این مقطع از تاریخ عمل کنند.

وی افزود: بدون شک این اقدامات در پرونده ملت ایران ثبت شده و آیندگان به پیشینیانی که چنین ولایی و انقلابی و جهادی در همه صحنه‌ها حاضر بوده و به وظیفه خود عمل کردند، افتخار می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه گفت: تاکنون در قالب رزمایش مواسات خراسان شمالی 36 هزار و 500 بسته غذایی بین نیازمندان تقسیم و توزیع شده و این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نیازمندان نگران نباشند؛ زیرا همه آنها برای دریافت کمک شناسایی شده‌اند، افزود: بر اساس برنامه کمک‌ها به دست همه 120 هزار نفری که شناسایی شده‌اند و برای کمک در اولویت قرار دارند، خواهد رسید؛ به‌گونه‌ای که هیچ کس از قلم نمی‌افتد و عنایت مردم ایران و امام رضا (ع) شامل حال همه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با قدردانی از نیروهای اجرایی، ستادی، صفی و همه کسانی که در این رزمایش انجام وظیفه می‌کنند، اظهار کرد: همه کار می‌کنند تا از این آزمون بزرگ تاریخی آبرومندانه بیرون بیاییم و نقطه زرینی در کارنامه انقلاب و نظام اسلامی رقم بخورد و دنیای غرب انسانیت و حقوق انسانی را از ملت ما یاد بگیرد.

وی افزود: آن‌ها دم از حقوق انسان و بشر می‌زنند اما می‌گویند به پیران و افراد سالخورده مریض کمک نکنید تا زودتر از سر راه برداشته شوند و از طرف دیگر اگر کمبودی احساس کنند فروشگاه‌ها را غارت می‌کنند؛ اما ملت رشید ایران به عنوان دست‌پرورده قرآن و اهل‌بیت (ع) و امامین انقلاب به بلوغی رسیده‌اند که در اوج بحران آرامش دلپسندی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: درست است که مشکل داریم و این ویروس زندگی عادی ما مردم ایران را به هم زده است؛ ولی نتوانسته آرامش درونی ما را به هم بزند که این نتیجه مکتب اهل‌بیت (ع) و اسلام ناب است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات