۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۵۱۶۵۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

مشارکت ۱۲ میلیاردی پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی خراسان شمالی در رزمایش مواسات

مشارکت ۱۲ میلیاردی پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی خراسان شمالی در رزمایش مواسات
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از مشارکت ۱۲ میلیارد ریالی پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی خراسان شمالی به نیازمندان در رزمایش کمک مؤمنانه و مواسات خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یکی از مجموعه‌های مؤثر در امر تبلیغ دین مبین اسلام در شرایط کنونی به‌جای تصدی‌گری به دنبال تحقق نگاه تسهیلگر و اثربخش است و مدل سازمان‌دهی محلی در حوزه تبلیغ را دنبال می‌کند.

وی در ادامه افزود: شناسایی مناطق آسیب‌پذیر و برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌ها و استفاده از روحانیون توانمند و مجرب در این‌گونه مناطق یکی از خدمات ارزنده‌ای است که سازمان تبلیغات اسلامی در حال پیگیری و برگزاری است و در حال حاضر تعداد ۱۴ روحانی فعال در مناطق حاشیه و پرآسیب استان در حال انجام خدمات تبلیغی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شیوع بیماری منحوس کرونا و تعطیلی مساجد و اجتماعات، نتوانست خدمات تبلیغی روحانیون استان را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ بلکه امر تبلیغ دین به شیوه‌های جدید و مدرن تغییر چهره داد و در حال حاضر روحانیون با استفاده از فضای مجازی خدمات خود را به جامعه دینی ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: روحانیون مستقر در مناطق آسیب‌پذیر خراسان شمالی در راستای رزمایش مواسات، مبلغ 12 میلیارد ریال کمک‌های مؤمنانه خیرین را جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع کردند.

وی با اشاره به جمع‌آوری ۱۲ میلیارد ریال کمک مؤمنانه توسط روحانیون پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی خراسان شمالی گفت: در ایام کرونا بسیاری از مبلغان دینی و فعالان مذهبی به‌طور خودجوش و جهادی وارد صحنه شدند و اقدامات شایسته‌ای نظیر ضدعفونی اماکن عمومی و مذهبی را انجام دادند؛ اما پس از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش مواسات در ماه مبارک رمضان، این اقدامات مضاعف شد و روحانیون و فعالان مذهبی این استان با تلاش شبانه‌روزی و با همکاری خیرین، لبیکی جانانه به رهبر معظم انقلاب گفتند و مرحله اول رزمایش مواسات و همدلی را به‌طور شایسته برگزار کردند.

حجت‌الاسلام خادمی تأکید کرد: جمع‌آوری و مدیریت کمک‌های مؤمنانه در مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه شهری استان خراسان شمالی توسط روحانیون همچنان ادامه دارد و امیدواریم این اقدام خداپسندانه پس از ماه مبارک رمضان نیز ادامه داشته باشد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات