۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۵۱۵۲۹
مسؤول تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

تغسیل اموات کرونایی از سوی روحانیان جهادگر خراسان شمالی

تغسیل اموات کرونایی از سوی روحانیان جهادگر خراسان شمالی
مسؤول تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تیمم اموات به میزان ۱۰۸ نفر ساعت و غسل متوفیان کرونایی برخی از فعالیت‌های طلاب جهادی استان در ایام کرونا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست مدیران و مسؤولان حوزوی استان با نمایندگان منتخب مردم خراسان شمالی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به تشریح فعالیت‌های انجام شده از سوی قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) حوزه علمیه استان در ایام کرونایی پرداخت.

وی افزود: طلاب و روحانیان جهادگر فعال در این قرارگاه جهادی از پانزدهم اسفند تب سنجی در بجنورد و شیروان و اسفراین را به میزان چهار هزار و 800 نفر ساعت انجام دادند.

حجت‌الاسلام مهرپویان اضافه کرد: بسته‌بندی اقلام غذایی و بهداشتی به میزان 9 هزار نفر ساعت، توزیع اقلام به میزان چهار هزار و 800 نفر ساعت و انجام فعالیت در قالب شیفت ایثار در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد به میزان 700 نفر ساعت از دیگر اقداماتی است که از سوی طلاب فعال در قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) حوزه علمیه خراسان شمالی انجام شده است.

وی ادامه داد: دوخت ماسک در سه شهرستان به میزان 25 هزار نفر ساعت، ضدعفونی کردن معابر به میزان دو هزار 400 نفرساعت، تیمم اموات به میزان 108 نفر ساعت و غسل متوفیان کرونایی به میزان 96 نفرساعت برخی دیگر از فعالیت‌های طلاب و روحانیان جهادی استان در این ایام است.

حجت‌الاسلام مهرپویان تهیه بسته‌های غذایی در دو مرحله را از دیگر اقدامات طلاب جهادی دانست و گفت: فعالیت‌های جهادی طلاب برای مقابله و مبارزه با کرونا همچنان ادامه داشته و تا پایان ریشه‌کنی این بیماری تداوم دارد.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسؤول معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، در ادامه با اشاره به فعالیت روحانیان مبلغ در استان، اظهار کرد: روحانیان مبلغ در استان در بخش‌های طرح هجرت، روحانیان مستقر سازمان تبلیغات، نیروهای مشاور مذهبی مدارس امین نوع دو در آموزش‌وپرورش و طرح بینات فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود بودجه برای اجرای طرح‌های مزبور، افزود: روحانیان طرح هجرت که با خانواده در دورترین روستا مستقر هستند ماهانه یک‌میلیون و 200 هزار تومان درآمد دارند و پرداختی مشاوران مذهبی خواهر و برادر فعال در آموزش‌وپرورش هم به دلیل کمبود بودجه از 540 هزار تومان به 340 هزار تومان کاهش یافت.

حجت‌الاسلام مهرپویان تصریح کرد: این روحانیان و مبلغان خواهر و برادر برای زمینه‌سازی تبلیغی و تربیت کادر برای انقلاب و نظام تلاش می‌کنند؛ ازاین‌رو باید از نظر بودجه‌ای توجه ویژه‌ای به آنها صورت گیرد در حالی که وضعیت کنونی به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات