۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۵۱۸۲۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

صف‌آرایی ملت ایران در رزمایش مواسات تداعی‌گر صفوف رزمندگان دفاع مقدس است

صف‌آرایی ملت ایران در رزمایش مواسات تداعی‌گر صفوف رزمندگان دفاع مقدس است
امام‌جمعه بجنورد گفت: امروز مردم ما با صف‌آرایی در رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه، صف دوران دفاع مقدس را با شکل دیگر و در قالب مواسات مالی به نمایش می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مرحله دوم توزیع بسته‌های معیشتی رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه مواسات در بجنورد، با قدردانی از مشارکت و همدردی و همدلی مردم ایران در مقابله با کرونا و کاهش آلام آسیب دیدگان از این ویروس، اظهار کرد: در جریان مبارزه با این ویروس منحوس مردم ایران به‌صورت جهادی با جان و مال خود به صف مبارزه و مقابله با کرونا آمده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت ملت ایران به انحای گوناگون مواسات کرده و در صحنه حضور دارد، افزود: گاهی مواسات جانی بوده و عده‌ای در صف مبارزه با این ویروس جان خود را از دست داده و شهید خدمت می‌شوند و گاهی مواسات مالی است؛ یعنی انسان برای مقابله با این بیماری و تبعات آن مال خود را به میدان می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه هر دو مواسات مالی و جانی نزد خداوند ارزش والایی دارد، اضافه کرد: همان‌طور که قرآن تأکید کرده خداوند صف رزمندگانی که برای اعزام به جبهه صف می‌کشند را دوست دارد، امروز هم مردم ما با این همدلی مؤمنانه و کمک‌های جانانه، صف دوران دفاع مقدس را با شکل دیگر و در قالب مواسات مالی به نمایش می‌گذارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: این صحنه‌های ایثار و فداکاری و مواسات در جریان مقابله و مبارزه با ویروس کرونا در ایران تجلی‌گر نگاه عمیق دین و فرهنگ اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به توزیع دو مرحله کمک‌های رزمایش مواسات در استان، از توزیع مرحله سوم آن در ابتدای هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: در این مدت قرارگاه رزمایش مواسات در خراسان شمالی به‌خوبی فعالیت کرده و همه به‌صورت جهادی در میدان حضور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه همه در قالب رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه مواسات دست‌به‌دست هم داده‌اند، ادامه داد: مردم در این رزمایش از فعالیت در آشپزخانه‌های جهادی گرفته تا توزیع سبدهای کالا، صف جهاد فی سبیل الله تشکیل داده‌اند و بدون شک دست عنایت باری‌تعالی و محبت خداوند پشت این صف‌های مؤمنانه قرار دارد.

وی با قدردانی از نگاه واحد و انسجام موجود در اجرای رزمایش مواسات در خراسان شمالی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود به اجرای رزمایش مواسات اشاره کردند و ملت ما در لبیک‌گویی به‌فرمان مقام معظم رهبری با سر دویدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خاتمه خطاب به اعضای قرارگاه رزمایش مواسات در استان، گفت: در جبهه کمک مؤمنانه همه نیازمندان دارای اولویت را شناسایی و رسیدگی کنید، به‌ویژه کسانی که تحت پوشش هیچ نهادی نبوده و از جایی تأمین نمی‌شوند باید از مزایای این رزمایش بهره‌مند شوند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات