۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۵۲۱۷۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

وقف مشارکتی غدیر باید در جامعه ترویج یابد

وقف مشارکتی غدیر باید در جامعه ترویج یابد
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید به وقف مشارکتی غدیر اهتمام ویژه‌ای شود و مردم نذر و نذورات خود را به سمت وقف علوی و غدیری سوق دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست وقف علوی و غدیری، بر اهتمام بیشتر به ترویج وقف با موضوع غدیر و امیرالمؤمنین (ع) در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت تبلیغی و رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ وقف غدیر، اضافه کرد: باید پویش وقف علوی از طریق صداوسیما و رسانه‌ها راه‌اندازی شود تا این مهم در جامعه فراگیر شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: باید به وقف مشارکتی غدیر اهتمام ویژه‌ای شود و مردم نذر و نذورات خود را به سمت وقف علوی و غدیری سوق دهند.

وی با بیان اینکه اکنون در مرکز استان ساختمان بنیاد غدیر نداریم که باید راه‌اندازی شود، ادامه داد: باید از ظرفیت شب‌های قدر برای ترویج فرهنگ وقف غدیر استفاده کنیم و با هم‌افزایی در این زمینه، اقدامات شایسته‌ای در راستای ثبت موقوفات جدید با نیت غدیر صورت گیرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: باید مرکز و جایگاهی برای غدیر در استان باشد تا خیران بیش‌ازپیش به این سمت سوق داده شوند؛ ازاین‌رو باید همت ما این باشد که موانع ساخت این ساختمان برطرف شده و کار شروع شود.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهایی که می‌تواند این پروژه را پیش ببرد وقف مشارکتی است، خاطرنشان کرد: برای ساختن پایگاه علوی در مرکز استان باید کار اساسی انجام داد و یکی از راهکارهای رسیدن به این پایگاه علوی این است که وقف مشارکتی را تبلیغ و تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: بر این اساس باید رسانه‌ها به بهانه‌های گوناگون به این موضوع بپردازند و از طریق فضای مجازی هم تبلیغ شود تا هرچه سریع‌تر پایگاه غدیر در مرکز استان احداث شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: انتظار می‌رود همه بسیج شوند تا این کار اساسی در استان صورت گیرد و در این راستا هم از رسانه ملی و استانی و هم از مطبوعات انتظار می‌رود به این موضوع به‌صورت ویژه بپردازند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات