۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۱۷۹۲۷
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام بیشتر به ثبت وقف با نیت غدیر در خراسان شمالی

ضرورت اهتمام بیشتر به ثبت وقف با نیت غدیر در خراسان شمالی
مسؤول تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به تشکیل انجمن یاوران وقف غدیر در خراسان شمالی، گفت: متأسفانه در مورد غدیر اهتمام کمتری داشته و وقفی درزمینه غدیر نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در همایش تبیین و تحلیل مباهله که با حضور طلاب و روحانیان و مسؤولان مختلف استانی به میزبانی حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اهمیت مباهله، اظهار کرد: اگرچه عید غدیر و مباهله از نظر تاریخی مقارن یکدیگر هستند؛ اما آن میزان که به غدیر می‌پردازیم نسبت به مباهله اهتمام نداریم که باید رفع شود.

وی در ادامه با اشاره به ویژه‌برنامه‌های غدیری در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: انگیزه افزایی از طریق فضای مجازی با استفاده از هشتک‌های مختلف مرتبط با غدیر ازجمله این اقدامات بود.

حجت‌الاسلام مهرپویان با اشاره به تشکیل انجمن یاوران وقف غدیر در خراسان شمالی، اضافه کرد: متأسفانه در مورد غدیر اهتمام کمتری بوده و وقفی درزمینهٔ غدیر نداریم؛ اما اخیراً موقوفه‌ای در قالب زمینی در کنار مصلای امام خمینی (ره) بجنورد از سوی نماینده ولی فقیه در استان هدیه شده و قرار است در این موقوفه مجتمع فرهنگی اقامتی غدیر احداث شود.

وی که مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، اظهار کرد: از سه سال پیش ابتکار جالبی به همت بانوان مؤمن و ولایی و انقلابی استان اجرایی شده و هم‌زمان با دهه امامت و ولایت و عید غدیر سفره‌های عیدانه غدیر در منازل برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان افزود: سفره‌های عیدانه غدیر از سه سال پیش در استان خراسان شمالی راه‌اندازی و فرهنگ‌سازی شد و اکنون در استان‌های مختلف کشور این سنت حسنه به راه افتاده است.

وی با بیان اینکه امسال از بین عکس‌های ارسالی، 33 سفره برگزیده انتخاب شده و از پنج بانو تقدیر می‌شود، ادامه داد: تلاش می‌شود سال به سال این کار مردمی بیش از پیش در بین خانه‌ها و خانواده‌ها فراگیر شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان اظهار کرد: یکی از اقدامات مناسبت دیگر یوم الطعام در روز غدیر بود؛ به‌گونه‌ای که امسال بالغ بر 50 هزار پرس غذا در مرکز استان و شهرستان‌ها به‌صورت خودجوش توزیع شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی به مناسبت عید غدیر و اهدای جوایز به پنج نفر از برگزیدگان، افزود: پرده‌خوانی غدیر در استان، دیدار و ملاقات مؤمنین بیمار در بیمارستان‌ها، زیارت پرچم متبرک امام علی (ع) در شهرستان‌ها و ... برخی دیگر از برنامه‌هایی است که در این ایام اجرایی شد.

حجت‌الاسلام مهرپویان در خاتمه تأکید کرد: باید تلاش کنیم سال به سال مباحث عید غدیر بیشتر در جامعه فراگیر شده و اقدامات بیشتری به‌صورت مردمی انجام شود./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
هادی رحیمی
ارسال نظرات