۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۵۲۳۵۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

مهلت نام‌نویسی در آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی تمدید شد

مهلت نام‌نویسی در آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی تمدید شد
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با توجه به ادامه شیوع کرونا، مهلت نام‌نویسی در آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه استان تا سوم تیرماه تمدید شد.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از تمدید مهلت پذیرش مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه استان از پانزدهم بهمن‌ماه سال پیش آغاز شده بود و پیش‌تر تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه تمدید شده بود.

وی اضافه کرد: با توجه به تداوم همه‌گیری کرونا و مشکلات و تبعات ناشی از آن، مهلت نام‌نویسی در آزمون کتبی پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی تا سوم تیرماه تمدید شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی به خانواده‌ها توصیه کرد فرزندان خود را برای تحصیل علوم دینی در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کنند؛ زیرا امسال اگرچه به دلیل کرونا تبلیغ جمعی برای جذب حوزه علمیه صورت نمی‌گیرد؛ اما خانواده‌ها تا سوم تیرماه برای ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس علمیه وقت دارند.

وی افزود: داوطلبان مقاطع پایه نهم با معدل 18 و دیپلم با معدل 17 و همچنین مدارک کاردانی و بالاتر، معاف از آزمون هستند و مقاطع پایه نهم و دیپلم که معدلشان پایین‌تر از معدل ذکر شده هستند، باید در آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان شرکت کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی یادآور شد:‌ ثبت‌نام همانند سنوات قبل از طریق سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com و نیز مراجعه حضوری به مدارس علمیه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پذیرش طلاب در حوزه علمیه خراسان شمالی در دو مقطع سیکل و پایه نهم تحصیلی و دیپلم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امسال ظرفیت اعلامی 15 مدرسه علمیه برادران و خواهران فعال در خراسان شمالی حدود 400 طلبه جدید است.

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود دو هزار و ۵۰۰ طلبه در ۱۵ مدرسه علمیه شامل شش مدرسه علمیه خواهران و ۹ مدرسه علمیه برادران استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد هزار و ۷۰۰ نفر برادر و مابقی طلاب خواهر هستند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات