۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۵۲۱۵۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تولد و تولید شخصیت دو رسالت اصلی حوزه علمیه است

تولد و تولید شخصیت دو رسالت اصلی حوزه علمیه است
امام جمعه بجنورد گفت: طلاب باید در ابتدا بر اساس «لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ»؛ تولد شخصیت یافته و سپس سراغ «َلِینْذِرُوا قَوْمَهُمْ» و تولید شخصیت بروند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: در سال‌های اخیر حوزه علمیه استان از نظر کمی و کیفی ارتقای ویژه‌ای یافته و در شئون مختلف شاهد رشد بوده است.

وی با بیان اینکه البته نباید به این میزان اکتفا و بسنده کنیم، افزود: باید در مسیر کمیت و کیفیت‌بخشی به حوزه علمیه سرعت و سبقت بگیریم تا شاهد تحول همه‌جانبه در حوزه‌های علمیه به‌ویژه در خراسان شمالی باشیم.

وی با اشاره به آیه «نفر»، به تبیین رسالت حوزویان و طلاب پرداخت و افزود: حوزه علمیه بر اساس آیه «وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینْفِرُوا کافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ» شکل گرفته است و در نتیجه درس خواندن در حوزه علمیه باید منجر به دو موضوع تولد و تولید شخصیت شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا «لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ»؛ یعنی تولد شخصیت و «َلِینْذِرُوا قَوْمَهُمْ» به معنای تولید شخصیت است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: طلاب باید در ابتدا بر اساس «لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ»؛ تولد شخصیت یافته و سپس سراغ «َلِینْذِرُوا قَوْمَهُمْ» و تولید شخصیت بروند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بر اساس آیه «نفر» وقتی مرحله تولید علم و عالم شدن به سرانجام رسید باید حوزویان به سراغ تربیت بروند؛ زیرا حوزه علمیه دو رسالت تولید علم و تربیت انسان را بر عهده دارد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه این دو دوای درد بشر هستند، اضافه کرد: تولید علم به‌تنهایی کافی نیست زیرا می‌بینیم جوامع غربی از این نظر پیشرفته هستند اما گرفتار مشکلات متعددی هستند؛ چراکه وقتی علم باشد اما عمل نباشد این‌جور جاها خود را نشان می‌دهد.

وی خطاب به حوزویان ادامه داد: خداوند خواسته به حوزه علمیه بروید، شخصیت‌های علمی خود را بروز و ظهور دهید و تولد شخصیت علمی پیدا کنید و بعد سراغ تربیت افراد بروید و تولید شخصیت انجام دهید./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات