۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۵۱۵۳۳
نماینده منتخب اسفراین در مجلس شورای اسلامی:

عدم اعتماد به‌ نفس درونی ریشه مشکلات اقتصادی و معیشتی است

عدم اعتماد به‌ نفس درونی ریشه مشکلات اقتصادی و معیشتی است
نماینده اسفراین در مجلس عدم اعتمادبه‌نفس درونی را ریشه مشکلات اقتصادی و معیشتی دانست و گفت: روحانیان باید روحیه اعتماد به توان و توانمندی داخلی را به جامعه تزریق کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امان‌الله حسین پور، نماینده منتخب مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، امروز در نشست با مدیران حوزوی استان، با اشاره به اتحاد و انسجام موجود در بین نمایندگان منتخب استان، اظهار کرد: اختلاف بین مجمع نمایندگان استان در دوره‌های پیش که منشأ مسائل و مشکلاتی بود، آسیب‌های فراوانی به استان زد.

وی افزود: درواقع هر جا در استان شاهد کمی و کاستی و مدیریت‌های ضعیف بودیم، ریشه آن در همین اختلاف بین نمایندگان در ادوار مختلف بوده است.

حسین پور اضافه کرد: به فضل الهی در این دوره منشأ اصلی این اختلاف که همان تشتت جریانات و اختلافات سیاسی بود را نداریم و یکدست بودن نمایندگان منتخب این نوید را می‌دهد که در چهار سالی که در خدمت مردم هستیم مجمع نمایندگان استان برون‌رفت‌ها و خروجی‌های مثبتی خواهد داشت؛ ازاین‌رو همه باید تلاش کنیم در چهار سال آینده کارهای ماندگار و اثرگذاری در استان انجام شود تا در پیشگاه مردم سرفراز باشیم.

وی اظهار کرد: مشکل اصلی جامعه ما در حوزه اقتصاد است و اکنون بسیاری از توجهات به این مقوله معطوف شده است؛ اما ریشه مسائل اقتصادی و معیشتی ما این است که اعتمادبه‌نفس درونی در مدیریت نداریم؛ به‌گونه‌ای که نگاه ما به بیرون کشور است به‌جای اینکه به درون باشد.

حسین پور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب چندین سال پیش اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان نسخه شفابخش در مدیریت دینی و اسلامی مطرح کردند؛ اما عدم اعتمادبه‌نفس سبب شده نگاه ما همچنان به بیرون باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل همین موضوع بهره‌وری‌های پایین در دستگاه‌ها و مدیران کشور دیده می‌شود، تصریح کرد: تخلفات و اختلاس‌هایی که انجام می‌شود، حیف‌ومیل‌هایی که در بودجه کشور صورت می‌گیرد، قاچاق کالا، مدیریت‌های سوء، فاصله طبقاتی و ... همه ریشه در عدم اعتمادبه‌نفس و اعتماد به توان و توانمندی داخلی دارد.

حسین پور خاطرنشان کرد: اگر فرد معتقدی بر سر کار مدیریت و مسئولیت باشد این مشکلات را نخواهیم داشت و این همه پرت هزینه و اعتبارات به وجود نمی‌آید.

وی اظهار کرد: این مشکل و بلیه باید در فرهنگ دینی رفع شود و در این راستا مجموع روحانیان و حوزویان رسالت دارند که این پایه را درست کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات