۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۵۰۳۷۶
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی:

شهدا مشعل‌داران راه هدایت و پرچم‌داران راه سعادت بشریت هستند

شهدا مشعل‌داران راه هدایت و پرچم‌داران راه سعادت بشریت هستند
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی بر تداوم سبک و سیره شهدا در جامعه تأکید کرد و گفت: شهیدان مشعل‌داران راه هدایت و پرچم‌داران راه سعادت به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان استان، با اشاره به مقام شامخ شهدا به‌ویژه شهدای طلبه و روحانی، اظهار کرد: شهدا کهکشانی از نورند که کرامت، عزت، عظمت، عبادت، هیبت، صلابت، صداقت، قداست، فضیلت، شجاعت، شهامت و شهادت را به نمایش گذاشته‌اند.

وی با اشاره به ضرورت اهتمام نسبت به تداوم یاد و سبک و سیره شهدا در جامعه، اضافه کرد: شهیدان ایثارگرانی هستند که مشعل‌داران راه هدایت و پرچم‌داران راه سعادت به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: شهد شیرین شهادت روزی و نصیب کسی می‌شود که پیش از آن مقام، به مقام رفیع اخلاص راه یافته باشد و از هرگونه هوا و هوس رهیده و به خدا و دین خدا پیوسته باشد.

وی تصریح کرد: همه شهدا از جنس نور و از مسافران ملکوت به‌حساب می‌آیند اما برخی از آنان از ویژگی خاصی برخوردارند.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: برخی از شهدای اسلام و انقلاب مدادشان را با دمائشان به هم آمیختند و با امتزاج علم و عمل به‌سوی عالم اعلی پر کشیدند، همان‌ها که درس و بحث طلبگی را رها کردند و در میدان‌های دفاع مقدس لباس رزم بر تن کرده و رساله عملیه خود را با خون نگاشتند.

وی اظهار کرد: این شهدا مصداق کامل این آموزه اسلامی هستند که «عاشوا عالما و ماتوا مجاهدا»؛ یعنی عالمانه زندگی کرده و مجاهدانه به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: در خراسان شمالی هم 72 ماه تابان از طلاب و فضلای حوزه علمیه استان در دوران دفاع مقدس همراه رزمندگان نستوه در جبهه‌های غرب و جنوب حضور یافتند و خونشان با خون جوانان وطن در هم آمیخت.

وی ادامه داد: راه همه شهدا ازجمله شهدای طلبه و روحانی راه حق و حقیقت است و این فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه ترویج و نهادینه شود زیرا با ترویج این فرهنگ، اقتدار و عظمت نظام حفظ شده و دشمنان را به وحشت می‌اندازد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات