۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۴۸۸۵۷
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مردم قدردان خدمات و فداکاری‌های ارتش در عرصه‌های مختلف هستند

مردم قدردان خدمات و فداکاری‌های ارتش در عرصه‌های مختلف هستند
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در طول چهار دهه اخیر ارتش و نیروهای مسلح ما در تمامی عرصه‌ها افتخارآفرین بوده و ملت از خدمات آنها بهره‌مند هستند.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت روز ارتش، به نقش ویژه ارتش در انقلاب و نظام اسلامی پرداخت و اظهار کرد: از همان اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی بود که زمزمه انحلال ارتش به گوش رسید. زمزمه‌ای که بیشتر از لانه‌های منافقین و کمونیست‌ها برمی‌خاست و برخی از فرزندان انقلاب را نیز تحت تأثیر قرار می‌داد.

وی افزود: دوگانه حامیان ارتش و مخالفان ارتش در حال شکل‌گیری بود که امام خمینی مانند همیشه با بصیرت الهی خود این توطئه را در اولین روزهای شکل‌گیری خود ناکام گذارد.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: ایشان در پیامی که در آن روزها فرستاد، ارتش را ارتش اسلامی خواند و ارتشیان را فرزندان انقلاب و مردم، چیزی که کمتر کسی حتی از انقلابیون بدان باور داشت اما آن پیر اندیشه و سیاست در خشت خام تدبیر الهی‌اش چیزهایی را می‌دید که دیگران در آیینه شفاف حوادث نمی‌دیدند.

وی تصریح کرد: نگاه امام خمینی به فرزندانی بود که بدنه ارتش را تشکیل می‌دادند و به افسران و کادر میانی این نیرو که از میان مردم و از خانواده‌های اصیل برخاسته بودند.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: ایشان با نگاه به گذشته سربازانی را می‌دید که به‌فرمان وی پادگان‌ها را خالی کردند و در میدان‌ها به روی مردم آتش نگشودند.

وی افزود: او «حسن فرد اسدی» ها را می‌دید که شجاعانه به روی فرمانده حکومت‌نظامی در جهرم آتش گشود و همافران نیروی هوایی را که روز نوزدهم بهمن به مدرسه علوی آمدند و زودتر از موعد اضمحلال رژیم پهلوی را ندا دادند و دو روز بعد پشت در پشت مردم ۲۲ بهمن ۵۷ را آفریدند.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: امام به‌خوبی می‌دانست اگر ارتش می‌خواست جلوی مردم بایستد انقلاب اسلامی با این سرعت به پیروزی نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه امام به آینده ارتش ایمان داشت، اظهار کرد: اما مهم‌تر از گذشته فرزندان ارتشی امام، آینده این نیروی الهی بود. امام خمینی با افسرانی آشنا شده بود که اگرچه در ارتش طاغوت رشد کرده بودند اما تربیت محکم خانوادگی و ارتباطشان با مسجد و روحانیت و دین، از آنها «معماران ارتش نوین اسلامی» ساخته بود.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: کسانی مانند صیادشیرازی که شهید چمران به اقتدا به وی افتخار می‌کرد، سربازانی چون شیرودی که امام خامنه‌ای در سال ۵۹ آنها را بسان مالک اشتر خواند، افسران جزئی که بعدها افسران ارشد ارتش جمهوری اسلامی شدند.

وی گفت: امام با این نگاه از مردم خواست در روز ۲۹ بهمن ۵۸ به استقبال ارتش اسلامی بیایند و مردم هم آمدند و این شعار از همان روز ترجیع‌بند این پیوند الهی بین ارتش با ملت شد؛ «ارتش فدای ملت» و امروز همه شاهد و ناظر هستیم که ارتش و نیروهای مسلح ما در تمامی عرصه‌ها افتخارآفرین بوده و ملت از خدمات آنها بهره‌مند هستند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات