۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۳۵۸۵۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی، رفراندوم مقاومت بود

حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی، رفراندوم مقاومت بود
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حضور میلیونی اقشار مختلف مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی به‌عنوان یک رفراندوم مقاومت با حضور مردم رأی آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست کمیته حوزه و روحانیت ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان، اظهار کرد: آنچه امروز می‌تواند جامعه ما را در مقابل دشمن، آماده و مقاوم قرار دهد امیدآفرینی، روحیه جهادی و دشمن‌شناسی مبتنی بر بصیرت دینی است.

وی تصریح کرد: اگر دقت کنیم می‌بینیم آمریکا در جنگ عراق در سال 2003 ابتدا روحیه ارتش عراق را تخریب کرد و بعد با شایعه‌پراکنی و بدبینی مردم نسبت به مسئولین مقاومت عمومی را در مقابل تهاجم خود به حداقل رساند و به هدف خود رسید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: در خطبه 182 نهج‌البلاغه در آخر خطبه، دغدغه اصلی حضرت علی (ع) که روحیه جهاد هست به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های رشد یک جامعه در مقابل فتنه و نفوذ مطرح شده است.

وی ادامه داد: مولای متقیان در این خطبه در تحسین جهادگران صفین می‌فرماید: «الَّذِینَ تَلَوُا الْقُرْآنَ فَأَحْکَمُوهُ، وَ تَدَبَّرُوا الْفَرْضَ فَأَقَامُوهُ، أَحْیوُا السُّنَّةَ وَ أَمَاتُوا الْبِدْعَةَ. دُعُوا لِلْجِهَادِ فَأَجَابُوا، وَ وَثِقُوا بِالْقَائِدِ فَاتَّبَعُوهُ».

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: برادرانم کجا هستند؟ همان‌ها که قرآن را تلاوت می‌کردند و به کار می‌بستند در فرایض الهی دقت می‌کردند و آن‌ها را به پا می‌داشتند، سنّت‌ها را زنده کرده و بدعت‌ها را می‌راندند. به‌سوی جهاد دعوت شدند و مشتاقانه پذیرفتند، به رهبر خود اطمینان داشتند و از او پیروی کردند.

وی تصریح کرد: این اوصاف شش‌گانه حکایت از عظمت مقام آنان در علم و عمل در پاسداری دین و در جهاد و اطاعت از پیشوا و رهبر الهی می‌کند؛ زیرا هم از قرآن آگاهی داشتند و آن را موبه‌مو در مورد زندگی اجرا می‌کردند، هم از واجبات با خبر بودند و به آن عمل می‌کردند، هم پاسداری از سنّت‌ها و مبارزه با بدعت‌ها داشتند و به هنگام جهاد اهل ایثار و فداکاری بودند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون هم ما باید روحیه جهاد و استکبارستیزی را که در تشییع پیکر شهید سلیمانی به‌عنوان یک رفراندوم مقاومت با حضور مردم رأی آورد در مباحث خود موردتوجه قرار داده و تلاش کنیم این روحیه عالم‌گیر و جهانی شود تا به فضل الهی بر جبهه کفر و استکبار فائق آییم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات