۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۴۸۵۵۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ارتش در عرصه مقابله با کرونا کاری کارستان کرد

ارتش در عرصه مقابله با کرونا کاری کارستان کرد
امام‌جمعه بجنورد گفت: ارتش امروز هم در صحنه خدمت پیشگام است؛ به‌گونه‌ای که در عرصه مقابله با کرونا خود را به‌خوبی نشان داد و کاری کارستان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با فرماندهان و نیروهای ارتش استان که به مناسبت 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، به تبیین نقش و جایگاه والای ارتش در نظام اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه 29 فروردین روز تاریخی انقلاب ما است، افزود: امام خمینی (ره) این روز را به‌عنوان مدال افتخار به تقدیر از ارتش دلاور اختصاص دادند تا وفاداری ارتش در انقلاب و نظام برای نسل جدید بازگویی و بازخوانی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: قبل از انقلاب شعار مردم در خیابان‌ها با ارتش، شعاری صمیمی بود؛ به‌گونه‌ای که مردم به ارتشیان گل تقدیم می‌کردند و آنها هم گل را بر سر تفنگ خود می‌زدند یعنی به جای گلوله گل در تفنگ آنها بود که این ارتباط خوب ارتش با مردم، گلوله را به گل تبدیل کرد؛ ازاین‌رو در جایی نداشتیم که ارتش مستقیم با مردم درگیر شود.

وی افزود: بعد از انقلاب هم که هنوز سپاه و بسیج سازمان‌دهی نشده بود ارتش با تجربه طولانی و پختگی خود توانست بسیاری از حرکت‌های براندازی نظام را خنثی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس ارتش راست‌قامت ایستاد و از انقلاب و دستاوردهای آن دفاع کرد و امروز می‌بینیم در سابقه ارتش حدود 50 هزار شهید قرار دارد که سند افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در دوران دفاع مقدس هم در عرصه هوایی و هم در دریایی و زمینی همه جا سخن از اقتدار ارتش بود؛ به‌گونه‌ای که پرونده قطوری در پیروزی‌ها و سربلندی‌های ملت ایران برای ارتش ثبت شده است.

وی اضافه کرد: ارتش امروز هم در صحنه خدمت پیشگام شده و در عرصه مقابله با کرونا خود را به‌خوبی نشان داده است، ازجمله اینکه در عرض 48 ساعت بیمارستان دو هزار تختخوابی ایجاد کرد که کاری کارستان بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: باید افتخارات و ارزش‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به نسل جدید منتقل شده و در این زمینه کادرسازی لازم صورت گیرد تا راه پرافتخار ارتش همچنان پررهرو باشد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات