۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۴۸۴۴۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تشریح کرد؛

فعالیت‌های تبلیغی روحانیان خراسان شمالی در ماه رمضان

فعالیت‌های تبلیغی روحانیان خراسان شمالی در ماه رمضان
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تشریح فعالیت‌های تبلیغی مبلغان در ماه رمضان در شهرها و روستاهای استان، از هدایت بخشی از فعالیت‌های تبلیغی به فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که با موضوع ماه رمضان برگزار شد، اظهار کرد: در ماه رمضان استان از ظرفیت روحانیان و مبلغان دینی بومی استان استفاده می‌شود و اگر وضعیت کرونا به همین منوال باشد اعزام مبلغان از قم و مشهد به استان صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: همچنین روحانیانی که پیش از شیوع کرونا از قم و مشهد به استان آمده‌اند رصد و شناسایی شده‌اند و در صورتی که فعالیت‌های مناسبی داشته باشند به شبکه تبلیغی موجود در استان افزوده شده و از توان آنها بهره‌گیری می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: علاوه بر این آن دسته از روحانیانی هم که در شبکه‌های مجازی به‌درستی فعال باشند و کار درست ارائه بدهند برگه اعزام دریافت کرده و به مجموعه تبلیغی استان اضافه می‌شوند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر فضای بهداشتی و ایمنی اجازه دهد با همکاری حوزه علمیه طلاب و روحانیانی که بومی شهرستان هستند بعد از اذان ظهر در روستاها حضور یافته و فعالیت تبلیغی خواهند داشت و افطار هم در همان روستا می‌مانند.

وی افزود: این روحانیان در روستاها باید با مردم تعامل دینی و فکری داشته باشند و نیازهای مذهبی و شرعی مردم را پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مدارس علمیه و سکونت طلاب در مناطق خود، مقرر شده طلاب پایه پنج و شش به بالا که توانایی گفتن مسائل شرعی و پاسخ‌گویی به احکام را دارند شناسایی شده و از ظرفیت آنها استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین با تشریح فعالیت‌های تبلیغی روحانیان و مبلغان استان در ماه رمضان در شهرها و روستاهای خراسان شمالی، از هدایت بخشی از فعالیت‌های تبلیغی به فضای مجازی خبر داد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات