۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۵۲۱۷۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

غدیر روح اسلام ناب و جوهره همه ارزش‌های دینی و قرآنی است

غدیر روح اسلام ناب و جوهره همه ارزش‌های دینی و قرآنی است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: غدیر کلید ورود به ارزش‌های کلیدی اسلام است؛ زیرا امامت که جان غدیر است در همه عبادات ازجمله حج، نماز، زکات و ... حضور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست وقف علوی و غدیری، با اشاره به ضرورت احداث ساختمان بنیاد غدیر در استان، اظهار کرد: اگر مرکزی به عنوان غدیر و وقف غدیر باشد برکات زیادی در طول سال خواهد داشت و فعالیت‌های این مرکز در طول سال مخصوص امیرالمؤمنین (ع) خواهد بود.

وی با بیان اینکه بحث غدیر در سرفصل ارزش‌های دینی ما قرار دارد، افزود: غدیر کلید ورود به ارزش‌های کلیدی اسلام است؛ زیرا امامت که جان غدیر است در همه عبادات ازجمله حج، نماز، زکات و ... حضور دارد؛ ازاین‌رو پرداختن به غدیر و امامت مخصوص یک روز نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: روح آموزه‌های دینی ما به کلید آن‌که امامت است بازمی‌گردد؛ زیرا امام است که به حج مشروعیت می‌دهد و امام است که دستور دریافت زکات و اقامه نماز جمعه می‌دهد و اگر به‌دقت نگاه کنیم غدیر روح اسلام ناب و جوهره همه ارزش‌های دینی و قرآنی است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: با موضوع اساسی غدیر باید جوری برخورد کنیم که احساس شود کار کلیدی و بنیادی و اساسی کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اهتمام بیشتر رسانه‌ها به موضوع غدیر، خاطرنشان کرد: در استان باید رسانه‌ها اهتمام بیشتری به این کار بنیادی داشته باشند و تشویق برای وقف مشارکتی را جدی‌تر بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید با ابزار زمان پیش برویم و فضای مجازی و رسانه یکی از ابزارهای اصلی زمان است، افزود: باید صداوسیما برنامه‌ای برای غدیر داشته باشد تا مردم به وقف علوی و غدیری اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: بر این اساس در روز غدیر باید اوج برنامه‌های رسانه‌ای ما در مورد امیرالمؤمنین (ع) باشد و وقف مشارکتی هم از توصیه‌های اصلی در این ویژه‌برنامه باشد تا هر چه سریع‌تر بنیاد امیرالمؤمنین در استان احداث شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه لازم است فرهنگ‌سازی و فضاسازی غدیری در استان صورت گیرد، گفت: در این راستا ضروری است ائمه جمعه و روحانیان و مبلغان به‌صورت ویژه به این موضوع بپردازند تا فرهنگ غدیری به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات