۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۵۲۳۶۴
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد مطرح کرد؛

آمادگی طلاب خراسان شمالی برای تدوین دایرة‌المعارف سبک زندگی اسلامی

آمادگی طلاب خراسان شمالی برای تدوین دایرة‌المعارف سبک زندگی اسلامی
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: طلاب ما می‌توانند تدوین دایرة‌المعارف سبک زندگی اسلامی را کلید زده و شروع کنند، اقدامی که خروجی آن برای همه است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت اهتمام ویژه به سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال 91 الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی را در خراسان شمالی کلید زدند و در سال 92 هم در پیام نوروزی نام خراسان شمالی را در کنار سبک زندگی اسلامی آوردند.

وی افزود: اما درزمینهٔ سبک زندگی اسلامی با اینکه خراسان شمالی مهد و خاستگاه این صحبت بود، این استان اقدام چندانی انجام نداده است.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: اگرچه با پیگیری‌های نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی موسسه سبک زندگی اسلامی در استان کلید خورد؛ اما به دلیل اینکه هیچ ارگانی آن را بر عهده نگرفت این موسسه تاکنون کار خاصی انجام نداده و عملاً زمین مانده است.

وی تصریح کرد: توقع این است که در بعد فرهنگی، موسسه سبک زندگی اسلامی حمایت شده تا بتواند فعالیت کند و طلاب پژوهشگر ما در این موسسه خوراک فرهنگی تولید کنند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: این مؤسسه می‌تواند پیوست‌های فرهنگی مصوبات ارگان‌های مختلف را پوشش داده و حتی این توانایی را دارد تا دایره المعارف بزرگ سبک زندگی اسلامی را در خراسان شمالی کلید بزند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند برخی از طلاب خراسان شمالی غایت استعداد هستند؛ ازاین‌رو طلاب ما این توانایی را دارند تدوین دایرة‌المعارف سبک زندگی اسلامی را کلید زده و شروع کنند، اقدامی که خروجی آن برای همه است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با اشاره به تدریس سطح چهار و خارج در حوزه علمیه استان، اظهار کرد: خروجی این سطح از حوزه علمیه در چند سال آینده، روحانیان و علمایی خواهد بود که می‌توانند در مباحث فرهنگی به‌صورت ویژه نقش‌آفرینی داشته باشند؛ ازاین‌رو باید بستر بهره‌گیری از ظرفیت این حوزویان در استان فراهم شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات