۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۵۴۸۵۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

غفلت روحانیت از مسائل سیاسی آسیب‌زا است

غفلت روحانیت از مسائل سیاسی آسیب‌زا است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به رسالت سنگین علما و روحانیان در شؤون مختلف، گفت: غفلت سیاسی برای حوزویان به‌ویژه برای طلاب جوان آسیب‌زا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، بر دغدغه مندی برای تداوم راه امام و شهیدان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه شهدای انقلاب و دفاع مقدس به حق شهید راه ارزش‌های الهی هستند، اظهار کرد: دغدغه تمام انبیاء و اولیای الهی همین توجه بشر به خدای تبارک و تعالی و خواسته‌های خداوند در قالب ارزش‌های الهی است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: آنچه امروز بعد از گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب باید مورد دقت قرار بگیرد این است که در آن زمان عده‌ای در حمایت از مرجعیت و روحانیت و ارزش‌های دینی قیام کردند.

وی افزود: امام ما به‌عنوان خورشید قرن بنیان‌گذار انقلابی شدند که با یک جهان‌بینی عمیق برخاسته از اندیشه اسلام ناب محمدی (ص)، زمینه زمین‌گیر شدن طاغوت را در جهان فراهم کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: در واقع با انقلاب اسلامی ما آرمان «ان اعبدواالله و اجتنبوا الطاغوت» توسط این انقلاب و این مردم ولایی به منصه ظهور رسیده است؛ امری که یک آرمان قرآنی است و روزبه‌روز مقدمات نابودی قدرت‌های مستکبر دنیا از سرچشمه این انقلاب در سرتاسر عالم در حال رقم خوردن است؛ به‌گونه‌ای که امروز ابرقدرت‌های غرب و شرق در مقابل قدرت نوپای برخاسته از اعتقاد به ارزش‌های الهی کرنش می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به جهانی شدن انقلاب اسلامی، با تأکید بر اینکه ما امروز به بازخوانی انقلاب نیاز داریم، اظهار کرد: مردم ایران و انقلاب با همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها مقتدرانه در برابر طاغوت‌ها ایستاده‌اند و این امر به علت ولایتمداری آنان است.

وی با اشاره به مدیریت ضعیف کشورهای غربی در دوران کرونا، بیان داشت: دشمن، پوشالی و قابل شکست است و امروز همه می‌بینیم آمریکا رو به افول است. باید از حماسه مردمی ایرانیان در این اوضاع تجلیل کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری کشتی انقلاب به فضل الهی علی‌رغم همه سختی‌ها، با آرامش در حال حرکت است و در مقابل می‌بینیم که امروز خود آمریکا به صحنه درگیری‌های شدید بین مردم و پلیس تبدیل شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه بر لزوم تلاش معنوی در کنار تلاش‌های اقتصادی و نظامی و علمی و فرهنگی تأکید و خاطرنشان کرد: امروز مسؤولیت علما و حوزویان در شؤون مختلف سنگین است؛ از این‌رو طلاب جوان نباید دچار غفلت سیاسی شوند چراکه غفلت سیاسی برای حوزویان به‌ویژه برای طلاب جوان به‌شدت آسیب‌زا است./9314/پ310/ف

هادی رحیمی
ارسال نظرات