۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۶۶۱۲۳۶
پژوهشگر سیاسی مطرح کرد؛

سقط جنین مدل نوین نسل کشی در عصر جاهلیت مدرن

سقط جنین مدل نوین نسل کشی در عصر جاهلیت مدرن
حجت الاسلام معظمی سقط جنین مدل نوین نسل کشی در عصر جاهلیت مدرن دانست و تأکید کرد که همواره مطالبات اجتماعی مردم سر نزاع های جناحی و سیاسی بی نتیجه مانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رحمت الله معظمی، پژوهشگر و استاد حوزه علمیه قم در نشست تخصصی «نهادهای حکومتی و فاجعه جمعیت» که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، بر ضرورت تبیین و ترویج موضوع افزایش جمعیت در جامعه تأکید کرد و گفت: به اندازه کافی در زمینه افزایش جمعیت جلساتی گذاشته شده؛ اما آیات و روایات ائمه اطهار(ع) به تنهایی کافی است که هر مسلمانی را نسبت به فرزند آوری دغدغه مند کند.

 وی بیان اینکه دوگانگی اندیشه در موضوع فرزند آوری و افزایش جمعیت در میان مسؤولان وجود دارد، گفت: نهادهای و ارگان ها دولتی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به وجود آمده بودند، اما همواره مطالبات اجتماعی مردم سر نزاع های جناحی و سیاسی بی نتیجه مانده است.

حجت الاسلام معظمی، سقط جنین را مدل نوین نسل کشی در عصر جاهلیت مدرن دانست و گفت: سقط جنین به بهانه رعایت بهداشت و سلامت مادران به طور قانونی در کشور صورت می گیرد و از منظر شیعی سقط جنین در حکم قتل نفس و جرم است؛ ولی نهادها و ارگان های دولتی بدین مسأله بی توجه هستند.

حجت الاسلام معظمی اظهار داشت: متأسفانه آمار رسمی از سقط جنین در کشور وجود ندارد و این آمار حداقل 200 هزار تا 900 هزار جنین در سال اعلام کرده اند، در حالی که آمار فوت شدگان کرونا کمتر از 20 هزار نفر اعلام شده است.

 وی با بیان اینکه تاکنون هیچ دولتی در زمینه افزایش جمعیت کار عملیاتی انجام نداده است، افزود: نباید بحث افزایش جمعیت تنها را از طریق دولت‎ها و نهادهای حکومتی پیگیری و مطالبه گری کرد؛ بلکه باید تمام نهادهای غیر دولتی همچون بنیاد مستضعفان، مسکن، اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران و حتی مراجع تقلید و حوزویان در این عرصه ورود جدی و پیگیر داشته باشند.

این پژوهشگر سیاسی با بیان این که رییس قوه قضاییه عزم جدی در مبارزه فساد دارند، گفت: از آیت الله رئیسی درخواست داریم با پیگیری­ های قانونی به نسل کشی و قتل عام مؤمنین در قالب طرح های بهداشتی سقط جنین و ناباوری پایان دهد.

حجت الاسلام معظمی بیان کرد: برخی جریان­ های با نفوذ خود، جریان مطالبه گری نیروهای انقلابی را به انزوا کشیده اند و در معنای جهاد تحریف ایجاد کرده اند و خواسته های حداقلی برای آنها ترسیم کرده اند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه موضوع کاهش جمعیت سیاسی بوده است، گفت: باید نیروهای انقلابی مطالبه گری جدی از نهادهای حکومتی و غیر حکومتی داشته باشند، اگر عقب نشینی در این زمینه داشته باشیم، با فاجعه کاهش جمعیت و تحدید نسل مواجهه خواهیم بود./998/پ202/ق

ارسال نظرات