۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۶۶۱۲۳۹

رایزنی دولت اسلام آباد با علمای شیعه درباره برگزاری عزاداری ماه محرم

رایزنی دولت اسلام آباد با علمای شیعه درباره برگزاری عزاداری ماه محرم
هیأت هشت نفره از علما و اندیشمندان شیعه با وزیر کشور پاکستان در خصوص مراسمات محرم دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اعجاز شاه وزیر کشور پاکستان با جمعی از علمای شیعه پاکستان دیدار و در خصوص نحوه برگزاری آیین عزاداری ماه محرم با توجه به شیوع ویروس کرونا گفتگو کرد.

وی با بیان اینکه بی توجهی به مسائل بهداشتی در ایام ماه محرم به شیوع مجدد ویروس کرونا در سطح گسترده منجر خواهد شد، افزود: از مردم می‌خواهیم با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسمات و دسته جات عزاداری از شیوع مجدد بیماری جلوگیری کنند.

به گفته منابع خبری هیأت هشت نفره از علما و اندیشمندان شیعه به سرپرستی “دکتر غضنفر مهدی” در این نشست شرکت و خاطرنشان کردند: شیعیان پاکستان پروتکل‌های بهداشتی را حین مراسمات عزاداری ماه محرم رعایت خواهند کرد.

گفتنی است در حالی‌که مراسم عزاداری محرم از فردا در پاکستان آغاز خواهد شد، علمای شیعه پاکستان پیشتر بعد از رایزنی‌های مختلف با مقامات دولت پاکستان از جمله “عارف علوی” رئیس جمهور و “نور الحق قادری” وزیر امور مذهبی این کشور درباره ارائه یک برنامه جامع جهت رفع نگرانی‌ها از شیوع کرونا در ایام محرم به توافق رسیده اند.

شیعیان پاکستان پیش از این، مراسم عزاداری شهادت امیر المومنین علی (ع) در ماه رمضان را نیز در روز‌های اوج کرونایی با رعایت تدابیر حفاظتی و پیشگیرانه در سراسر پاکستان برگزار کرده بودند./988/د102/ف

منبع ایرنا

ارسال نظرات