۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۶۶۱۲۴۹
امام جمعه رامسر:

عزاداری حسینی را نباید با افراط و تفریط از مسیر اصلی خود خارج کرد

عزاداری حسینی را نباید با افراط و تفریط از مسیر اصلی خود خارج کرد
مازندران - امام جمعه رامسر، افراط و تفریط را سم مهلکی در دین دانست و گفت: عزاداری امام حسین(ع) باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام حسین تقی پور، امام جمعه رامسر عصر امروز در دیدار جمعی از فعالان مذهبی این شهرستان با تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم، ایام پیش رو را فرصتی برای تبیین و ترویج سبک و سیره حسینی در جامعه دانست.

وی با بیان این که اسلام همواره از افراط ها و تفریط ها ضربه خورده است، افزود: امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه می فرماید دو گروه در مورد من هلاک شدند یک گروه دوستان من بودند که مرا در حد امامت متوقف نکردند و تا حد و مرز خدایی بالا آوردند و عده ای دیگر دشمنانی بودند که ما را از حد عدالت پایین آوردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در مورد عزاداری ماه محرم عده ای به طور قاطع بر تعطیلی این مراسم مهم تأکید دارند، گفت: یک عده از آن طرف می گویند اگر گمان قوی دارید به کرونا مبتلا می شوید باز هم باید به عزای امام حسین(ع) بروید چون عزای امام حسین(ع) همه چیز را حل می کند.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که این دو نظریه یکی در طرف افراط و دیگری در طرف تفریط قرار دارد، خاطرنشان کرد: آن نظری که مورد تایید اسلام است و مراجع عظام تقلید نیز بر آن پای می فشارند این است که اقامه عزای امام حسین(ع) به طور حتم باید برگزار شود اما نباید با بی مبالاتی مشکلاتی برای مؤمنان به وجود بیاید.

امام جمعه رامسر با تأکید براین که عزاداری امام حسین(ع) باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود، تصریح کرد: حفظ جان و سلامت مؤمنان و عزاداران مسأله ای بسیار مهم است که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود.

وی با بیان این که نباید از برکات عظیم اقامه سوگواری برای امام حسین(ع) غافل شویم، تصریح کرد: اما همه این مسائل باید با عمل به توصیه های بهداشتی برگزار شود.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به این که حفظ انقلاب اسلامی به محرم و صفر است، ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز می فرمایند ما هر چه داریم از محرم و صفر است و نباید این مراسم با عظمت به تعطیلی کشانده شود.

امام جمعه رامسر با تأکید براین که باید در این ایام بیشتر در خصوص مرام و مکتب حسینی سخن گفته شود، خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره مندی از سیره و مرام حسینی در جامعه هستیم.

وی با بیان این که رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری امسال یک امر واجب است، تصریح کرد: نباید با بی توجهی ها، سلامت مؤمنان و عزاداران حسینی به خطر بیفتد./950/پ310/ب1

ارسال نظرات