۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۶۶۱۲۷۸
حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک:

سید الشهدا در جریان کربلا دین اصیل اسلام را حفظ کرد

سید الشهدا در جریان کربلا دین اصیل اسلام را حفظ کرد
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش امام حسین(ع) در جلوگیری از انحراف در اسلام گفت: چراغی که دین اصیل اسلام را حفظ کرد و به مردم نشان داد، سید الشهدا(ع) بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت برگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک در سخنرانی شب اول محرم خود به تببین موضوع «هدایت گری عاشورا در عصر انتظار» پرداخت و اظهار داشت: حدیث «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» برگرفته از حدیث سلسله الذهب است.

وی گفت: شیخ صدوق(ره) در کتاب عیون اخبار الرضا(ع) حدیث دیگری از امام جواد(ع) با عنوان سلسله الذهب نقل می کند امام حسین(ع) در دوران کودکی خود در مجلس پیامبر(ص) وارد شدند، در حالی که اصحاب رسول خدا(ص) دور حضرت را گرفته بودند که پیامبر(ص) خطاب به سیدالشهدا(ع) فرمودند «مَرحَبا بِكَ يا أبا عَبدِاللّهِ، يا زَينَ السَمَواتِ وَالأرَضينَ»؛ چنین تمجیدی برای اصحاب تعجب برانگیز بود و در این باره سؤال کردند که رسول خدا(ص) فرمودند مقام این کودک در آسمان ها بزرگتر است از آنچه که زمینیان شناخته اند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند در سمت راست عرش الهی نوشته شده است «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة»، سپس آن حضرت در حدیثی طولانی به بیان فضایل امام حسین(ع) پرداختند.

وی با اشاره به جایگاه حضرت سید الشهدا(ع) نسبت به دین جدشان افزود: پیامبر(ص) فرمودند که «حسین منی و انا من حسین»؛ در این جا سؤالی پیش می آید که چرا باید پیامبر(ص) که عصاره خلقت و اشرف خلایق است، دین خود را منوط و مرتبط با امام حسین(ع) بیان کنند و بفرمایند «و انا من حسین».

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک اظهار داشت: این که پیامبر(ص) شریعت خودشان را مطرح کردند و جانشینانی را برای خود قرار دادند، از حضرت علی(ع) شروع می شود و نسل آن حضرت، این نقش هدایتگری را بر عهده داشتند.

وی درباره معرفی دین اسلام از سوی سید الشهدا(ع) در جریان کربلا گفت: وقتی که پیامبر(ص) می فرمایند که «و انا من حسین» یعنی همان مسیری را که پیامبر(ص) مطرح فرمودند و دین کامل را آوردند و سپس دچار فراموشی و انحراف شد و امام حسین(ع) در جریان کربلا در خطبه ای به کامل بودن دین رسول خدا(ص) و معرفی دین اسلام اشاره کردند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، امام حسین(ع) را حافظ دین اسلام دانست و تصریح کرد: چراغی که دین اصیل اسلام را حفظ کرد و به مردم نشان داد و پرچمی بر افراشت که در سایه آن امامان بعدی بیایند و معارف نبوی و قرآنی را بیان کنند، سید الشهدا(ع) بوده است./822/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یا حسین
Netherlands
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
عالمان دین وارث و جانشین پیامبران هستند. بادی درباره انحرافات اعتقادی مردم را متذکر شوند.
0
0