۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۶۱۲۹۲
واکنش امام جمعه همدان به رفتار بی‌شرمانه آمریکا؛

اخراجی برجام در پی اجرای مکانیسم ماشه

اخراجی برجام در پی اجرای مکانیسم ماشه
امام جمعه همدان گفت: آمریکایی‌ها تاکنون بیش از ۱۴۰ نوع تحریم علیه ایران اعمال کردن و اکنون نیز با کمال قباحت از شورای امنیت درخواست فعال سازی مکانیسم ماشه را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه همدان اظهار داشت: آمریکا بعد از شکست مفتحضانه خود در بحث تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به دنبال گزینه «مکانیسم ماشه» رفته است.

امام جمعه همدان افزود: این مکانیسم بدان معناست که در صورت نقض توافقنامه از سوی ایران، شورای امنیت می تواند ظرف یک ماه قطعنامه ای درباره تمدید تحریم های هسته ای علیه جمهوری اسلامی را تمدید نمایند.

نماینده ولی فقیه دراستان همدان بیان داشت: البته در بحث مکانیسم ماشه مسیرهای قانونی وجود دارد که یکی از آنها متعهد بودن خود آمریکایی ها به برجام می باشد.

امام جمعه همدان گفت: جالب و البته تاسف بارتر اینکه آمریکایی ها تاکنون بیش از 140 نوع تحریم علیه ایران اعمال کردن و اکنون نیز با کمال قباحت از شورای امنیت درخواست فعال سازی مکانیسم ماشه را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اظهار داشت: لذا هر منطقی می گوید که آمریکایی ها در بحث برجام نخستین کشوری بودند که عهد شکنی کردند و اکنون با کمال پررویی از حق مکانیسم ماشه سخن به میان می آورند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: امروز در سراسر جهان اسلام به عنوان روز جهانی مسجد شناخته می شود، یعنی درست 50 سال پیش در چنین روزی مسجد الاقصی توسط رژیم کودک کش اسرائیل تخریب گردید.

این استاد حوزوی ادامه داد: یکی از مسایلی که اکنون در بحث فرهنگی و مذهبی با آن روبرو هستیم، تلاش جریان های ضددینی برای جذب جوانان و ایجاد حس مسجدگریزی در بین آنان می باشد، لذا باید روی مساله جذب جوانان به مساجد بیش از گذشته کار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه مسجد به عنوان کانون اسلام و انقلاب شناخته می شود، گفت: از مردم عزادار و مومن درخواست داریم برای حفظ سلامتی خود و دیگر مومنین در این شبها موازین بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

امام جمعه همدان تاکید کرد: اکنون که شرایط اجتماع بزرگ به دلیل شیوع کرونا فراهم نیست مردم پرچم‌های عزا را بر دروازه منزل خود نصب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اظهار داشت: هدف امام حسین (ع) از قیام خویش احیای سنت  امر به معروف و نماز بود، لذا وظیفه شرعی مومنین و عزاداران شکستن سکوت امروز جامعه و امر به معروف می باشد./1403/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Singapore
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
آمریکا در تلاش به منظور احیای قطعنامه‌های خاتمه یافته ناکام مانده و فقط خودش را بیشتر منزوی می‌کند.
0
0
تبینی
Singapore
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
واشنگتن هیچ‌گاه به خواست نامشروع خود نخواهد رسید.
0
0
ناشناس
Singapore
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
آمریکا بعد از خروج رسمی از برجام نمی‌تواند به عنوان دولت مشارکت کننده از مکانیسم ماشه استفاده کند.
0
0