۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۶۱۱۴۵

اعزام ۱۵۰ مبلغ به مناطق مختلف ملایر

اعزام ۱۵۰ مبلغ به مناطق مختلف ملایر
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اعزام ۱۵۰ مبلغ به مناطق مختلف شهرستان در ایام محرم، گفت: هیأت‌های مذهبی موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌‌الاسلام روح‌الله نجفی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی همه ساله به عنوان اداره محوری برگزاری برنامه‌های مذهبی از جمله برنامه‌های محرم و صفر را برعهده دارد اظهار کرد: امسال نیز جلسات برگزاری برنامه‌ها در شهرستان با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه تشکیل شد.

وی از راه‌اندازی ستاد عملیاتی محرم با محوریت اداره تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: در این زمینه کمیته‌های زیرمجموعه این ستاد نیز شکل گرفته و برنامه‌ها با تصمیم‌گیری و بر اساس برنامه‌های این ستاد انجام می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر افزود: در این زمینه بعد از شناسایی هیا‌ت‌های مذهبی همه برنامه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا برای برگزاری برنامه‌های محرم بررسی و قرار شد همه برنامه‌های هیات‌های مذهبی شهرستان در برگزاری مراسم ها و عزادری‌ها طبق دستورالعمل‌ها و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پیش برود.

وی از فعالیت ۳۲۰ هیات مذهبی در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: ۲۵۶ هیات مذهبی برادران و خواهران ثبت نهایی سامانه شده و زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی هستند.

حجت‌‌الاسلام نجفی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌ها و برنامه‌ها به هیات‌های مذهبی ابلاغ شده است گفت: امسال برگزاری اجتماعات عظیم عزاداری را در روزهای تاسوعا و عاشورا نداریم و هر هیات فقط در مکان خارج از مسجد و یا حسینیه به صورت محدود در فضای باز مراسم عزاداری را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه توزیع نذورات نیز در مراسم عزاداری ممنوع شده است اظهار کرد: قرار شد هیات‌هایی که امکان برگزاری مراسم در فضای باز را ندارند مراسم را با حداقل حضور افراد در طول یک ساعت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پیش ببرند.

انعقاد تفاهمنامه‌ با اداره صمت به منظور عرضه ماسک

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه طی تفاهمنامه‌‌ای با اداره آموزش و پرورش، قرار شد هیات‌هایی که مکان برگزاری مراسم را ندارند از فضای باز مدارس استفاده کنند تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با شهرداری قرار است از فضای سبز و پارک‌ها نیز توسط هیات‌ها استفاده شود.

وی از انعقاد تفاهمنامه‌ با اداره صمت به منظور عرضه ماسک با تخفیف ویژه برای هیات‌های مذهبی خبر داد و اظهار کرد: دو مراسم محوری عزاداری نیز به مدت ۱۰ شب در فضای باز پارکینگ پارک سیفیه و بام ملایر برگزار می‌شود.

حجت‌‌الاسلام نجفی با بیان اینکه این برنامه‌ها توسط اداره اوقاف و تعدادی از هیات‌های مذهبی شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  برگزار می‌شود  از راه‌اندازی سامانه «بیرق» خبر داد و  و گفت: هیات‌های مذهبی با ثبت نام در این سامانه و ثبت اطلاعات می‌توانند از حمایت‌های امنیتی و خدمات دیگر استفاده کنند.

وی با اشاره به اعزام ۱۵۰ مبلغ به مناطق مختلف شهرستان در ایام محرم گفت: این مبلغان در مساجد برگزاری نماز جماعت ضمن پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی، کار مشاوره را بر عهده دارند.

فعالیت ۱۵ هیات خواهران در ایام محرم

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه ۶۰ مداح در شهرستان برای برگزاری برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان در ایام محرم فعالیت خواهند داشت از فعالیت ۱۵ هیات خواهران در ایام محرم

حجت‌‌الاسلام نجفی تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های روضه‌های خانگی با رعایت دستورالعمل بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه توصیه شده مردم امسال به جای نذورات، بسته‌های معیشتی و نذر ماسک را در برنامه خود قرار دهند تصریح کرد: پخت غذا در آشپزخانه ها ممنوع شده مگر با شرایط و رعایت دستورالعمل بهداشتی و نظارت بهداشت که در این صورت نیز باید به صورت بسته‌بندی توزیع شود.

حجت‌‌الاسلام نجفی با اشاره به فعالیت هیات‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی در فضای مجازی بیان کرد: در این زمینه سخنرانی‌ها و برنامه‌های مداحی در قالب کلیپ توسط روحانیون با هدف معرفت‌افزایی در کانال‌های مجازی بارگزاری می‌شود./1403/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات