۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۶۱۳۸۵
معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان مطرح کرد؛

مدرسه حسینی و آموزش‌های مورد نیاز تربیت انسان

مدرسه حسینی و آموزش‌های مورد نیاز تربیت انسان
خوزستان - حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه منابر حسینی آموزش دهنده هستند، گفت: سیدالشهدا یک مدرسه است که در روز عاشورا، همه چیز را به انسان‌ها آموخت.
حجت الاسلام سید جعفر موسوی، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: سیدالشهدا یک مدرسه است که در روز عاشورا، همه چیز را به انسان‌ها آموخت.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه در روز عاشورا شاهد ظهور اخلاق، اسلوب و معرفت هر کدام از شهدای کربلا براساس مدرسه حضرت ختمی مرتبت بودیم، عنوان داشت: واژه به واژه سخنان صحابه سیدالشهدا که در قالب رجزخوانی در مقاتل ثبت شده، نشان می‌دهد هر واژه جایگاه بخصوصی دارد؛ از جمله احترام فرزند به پدر را نشان می‌دهد که در اذن سریع به حضرت علی اکبر (ع) برای مبارزه نشان داده شده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان اشاره به اینکه امام حسین (ع) در راه رضای خدا، از خود و فرزند گذشت، بیان داشت: امام حسین (ع) در اذن به حضرت قاسم (ع) برای حضور در میدان مبارزه، درنگ می‌کند، اما در برابر علی اکبر، چنین چیزی مشاهده نمی‌شود و در اسرع وقت اجازه می‌دهد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه نیازمند ارتباط بیشتر فرزند و پدر در زمان کنونی هستیم، خاطرنشان کرد: حضرت علی اکبر (ع) در کربلا، پدربزرگوارشان را امام و مقتدا صدا می‌کنند، اما متأسفانه امروزه مشاهدیم که برخی فرزندان، پدران را با واژگان نادرست صدا می‌کنند.

وی گفت: آموزه‌های حسینی را امروزه باید از طریق منابر حسینی یا مراسم‌های عزاداری پخش شده در فضای مجازی فرا گرفت./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات