۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۶۶۱۴۱۲
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

فراکسیون های مجلس به دنبال تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند

فراکسیون های مجلس به دنبال تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند
همدان - حجت الاسلام فلاحی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، ۷ موضوع بسیار حیاتی و حساس بیان شده که فراکسیون‌های مجلس به دنبال تحقق این مطالبات رهبری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در بیانیه تاریخی و مهم گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی 7 موضوع بسیار حیاتی و حساس بیان شده است که فراکسیون های مجلس به دنبال تحقق این مطالبات معظم له هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: تا زمانی که مسؤول وقت و زمان خود را صرف کمک به جامعه و مردم می کند از او حمایت می کنیم، ولی زمانی که مشاهده شود در مسیر دیگر حرکت می کند بی شک با او برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام فلاحی افزود: اگر دولت بودجه به همدان اختصاص می دهد باید در زمینه مصرف این بودجه به اولویت ها توجه کنیم و تصمیمات منطقی در این باره گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه همیشه در زمان توزیع بودجه سالیانه می بینیم که به درستی این کار صورت نمی گیرد، برای مثال بعد از 4 دهه هنوز 18 روستا در همدان از بی آبی رنج می برند که این نقیصه بزرگی برای همه ما است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم توجه به شهرهایی مانند همدان خود زمینه ساز مهاجرت به مرکز و دیگر شهرهای صنعتی می شود که این خود یک معضل اساسی است.

حجت الاسلام فلاحی تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که در همدان داریم بحث تعدیل نیرو در کارخانجات این استان است، به طوری که برخی از کارخانه ها نیروهای خود را به یک دهم تقلیل داده اند که این خود یک فاجعه است.

وی بیان داشت: از سوی دیگر باید نگاه خود را در بحث بودجه اصلاح کنیم، اکنون نگاه ها به سمت مناطق برخوردار است و این یعنی توزیع ناعادلانه ثروت در کشور و استان.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امروز یکی از مشکلات جامعه، مسکن است، بی شک اگر نگاه دولت به این بخش یک نگاه سیاسی نبود و ادامه دهنده مسکن مهر بود، اکنون مشکلی به عنوان تورم نجومی در مسکن نداشتیم.

حجت الاسلام فلاحی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: با وجود اینکه حوزه های علمیه جزء مراکز عالی و آموزشی کشور محسوب می شوند، ولی بعد از گذشت 40 سال هنوز ردیف بودجه ای برای حوزه های علمیه کشور تعریف نشده که این یک ظلم بزرگ به این مراکز است.

این نماینده مجلس بیان کرد: در دیداری که با معاون اول رییس جمهور داشتم، مشکل روحانیون مستقر از نظر معیشتی را مطرح کردیم و از ایشان خواستیم که این مشکل را در اسرع وقت حل کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین به دنبال این هستیم که پروژه های حوزه علمیه استان همدان که نیمه کاره رها شده اند، مشکلاتشان شناسایی شود و دولت نیز در این زمینه قول مساعد داده است./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات