۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۶۶۱۴۳۲
قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه:

روح نهضت امام حسین اعتماد به خدا بود

روح نهضت امام حسین اعتماد به خدا بود
قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با بیان این که آرامش انسان در گروه ایمان به خدا است، روح نهضت امام حسین(ع) و مهم ترین محور کربلا را اعتماد به خدا دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در شب سوم محرم به سخنرانی با موضوع «زیبایی های کربلا از نگاه حضرت زینب(س)» پرداخت و با بیان این که اولین زیبایی کربلا این است که حرکت و قیام امام حسین(ع) یک نهضت خدا محور بود، اظهار داشت: محبت خدا تمام وجود امام حسین(ع) را پرکرده است و تمام حرکات آن حضرت برای خدا بود.

وی با اشاره به این که امور غیر خدایی و ما سوی الله مادی هستند، گفت: اگر تمام این عالم و دیگر عالم ها هم برای یک انسان باشد، این انسان باز هم به آرامش نمی رسد و دلیل آن، محدود بودن این امور است.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه تصریح کرد: تمام موجوداتی که بر زمین قرار دارند، فانی هستند و فقط ذات خدا ابدی، جاوید و همیشگی است؛ قوام همه موجودات به خدا بستگی دارد، اما خدا وابسته به هیچ چیزی نیست.

وی، زوال پذیر بودن انسان را دلیل فانی بودن آن عنوان کرد و افزود: قرآن کریم خطاب به انسان ها می فرماید هر چه که مال شما باشد، از بین می رود اما چیزی که باقی است، متعلق به خداست.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان آرامش انسان را در گروه ایمان به خدا دانست و اظهار داشت: انسان باید خدایی را بپرستد که بتواند در زندگی انسان تأثیرگذار بوده و نقش داشته باشد و انسان بتواند به او اعتماد کند و مصالح و مشکلات او را بداند و نسبت به رفع و دفع آن قدرت داشته باشد؛ اگر انسان به چنین خدایی اعتماد کرد، در زندگی آرام می شود و به نفس مطمئنه خواهد رسید؛ کسانی که به چنین خدایی ایمان داشته باشند، در زندگی، برزخ و قیامت آرام هستند.

وی با بیان این که امام حسین(ع) و اهل بیت آن حضرت، تکیه گاهشان خداوند متعال بود، گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) همیشه در نماز، یاد خدا و مناجات با خدا عرض می کردند که تو تکیه گاه و مورد وثوق من هستی؛ حضرت اباعبدالله(ع) در آخرین وداع با اهل بیت(ع) خود، علی رغم این که در دیار غربت و نگران بودند، خطاب به آنها فرمودند که  شما را به خدا می سپارم و بدانید که خدا حامی و حافظ شماست.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، اعتماد به خدا را روح نهضت امام حسین(ع) و حقیقت عاشورا و مهم ترین محور کربلا دانست و تصریح کرد: حضرت زینب(س) در مسیر کربلا تا شام حتی نماز شب و نماز مستحبی خود را ترک نکرد؛ یکی از زیبایی های حادثه کربلا، خدا محوی بود./822/پ202/ق

ارسال نظرات