۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۶۶۱۴۲۲
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

اتصال به امام حسین راه سلوک الی الله را هموار می‌کند

اتصال به امام حسین راه سلوک الی الله را هموار می‌کند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فرهنگ عاشورا نجات‌دهنده جامعه از کژی و انحراف است، گفت: گریه بر امام حسین(ع) به انسان قدرت می‌دهد تا راحت‌تر به دستورات دین عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه، عصر امروز به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهدا اباعبدالله الحسین(ع) در آستان مقدس امام‌زاده معصوم(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام حسین(ع) فرمودند: من قیام کردم تا امت جدم را اصلاح کنم.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ عاشورا نجات‌دهنده جامعه از کژی و انحراف است، ادامه داد: امام حسین(ع) قیام کردند تا جامعه را از انحراف نجات دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به اینکه همه انسان‌ها موظف هستند در مسیر سلوک الی الله گام بردارند، عنوان کرد: همه اعمال ظاهری و باطنی انسان باید برای کسب رضای الهی انجام شود در این صورت است که انسان در طریق سلوک الی الله گام برمی‌دارد.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه گام نهادن در مسیر سلوک الی الله شرایط و لوازمی دارد، اظهار داشت: انجام واجبات و ترک محرمات از مهمترین لوازم برای گام نهادن در مسیر سلوک به شمار می‌رود.

وی افزود: علاوه بر انجام واجبات و ترک محرمات برخی دستورالعمل‌ها وجود دارد که روح آدمی را در انجام این فرایض و ترک محرمات تقویت می‌کند؛ برای مثال اگر انسان به اباعبدالله الحسین(ع) وصل باشد می‌تواند سالک الی الله شود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مؤمنی بابیان اینکه امام حسین(ع) داعی الله است، گفت: ایشان همه انسان‌ها را به‌سوی خدا دعوت می‌کند؛ امروز مجالس حسینی با سختی‌های فراوان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر آفتاب گرم برگزار می‌شود آیا این لبیک گفتن به ندای داعی الله نیست؟

استاد حوزه علمیه شرط ورود به وادی ولایت را ترک محرمات و انجام واجبات دانست و عنوان کرد: گریه بر امام حسین(ع) به انسان قدرت می‌دهد تا راحت‌تر به دستورات دین عمل کند. گناه مهم‌ترین مانع در مسیر سلوک است.

وی با اشاره به اینکه گریه بر مظلومیت امام حسین(ع) پاک‌کننده گناهان است، اظهار داشت: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در وجود انسان ایجاد نشاط و شادی می‌کند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات