۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۶۱۴۵۸
مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

آغاز دروس حوزه علمیه فارس از ۱۵ شهریورماه به صورت نیمه‌حضوری

آغاز دروس حوزه علمیه فارس از ۱۵ شهریورماه به صورت نیمه‌حضوری
فارس - حجت الاسلام استوار میمندی از آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه سطح استان از تاریخ ۱۵ شهریورماه خبر داد و گفت: آغاز سال تحصیلی به صورت نیمه حضوری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام‌ محمد استوارمیمندی مدیر حوزه علمیه فارس صبح امروز در چهارمین جلسه مدیران مدارس شیراز که در مصلای نماز جمعه قدیم برگزار شد، با اشاره به اینکه محبت به اهل‌بیت(ع) عصمت و طهارت و محبت به سیدالشهدا(ع) در دل کسی قرار می‌گیرد که خداوند اراده خیر در دل او کرده، اظهار داشت: کسانی که دوست دارند فحشا را در دل مردم ترویج کنند برای آنان عذاب علیم در دنیا و آخرت است.

وی در ادامه اضافه کرد: کسانی که امروز مشاهده می‌کنیم که به اغراض مختلف درصدد تضعیف مجالس مراسم عزاداری هستند به آنان نمی‌توان گفت که حب الحسین در دل آنان است، خداوند را شاکریم  با توجه به این که در ایام بحرانی قرار گرفته‌ایم خوف این می‌رفت که عده‌ای مجالس عزاداری را به‌صورت مطلق تعطیل کنند، اما مجالس روزه و عزاداری سیدالشهدا(ع) با حمایت علمای دین به‌ویژه مقام معظم رهبری امسال نیز همچنان پابرجا ماند و البته رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی نیز لازم است.

مدیر حوزه علمیه فارس در خصوص آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان ۱۵ شهریورماه خواهد بود، غالب استان‌ها نیز به همین ترتیب ۱۵ یا ۱۶ شهریورماه سال تحصیلی مدارس علمیه آنها آغاز می شود، آنچه مهم است پیرامون کیفیت و نحوه برگزاری سال تحصیلی است.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم جلسه افتتاحیه درخور شأن استان را با دعوت علمای قم داشته باشیم، پیرامون کیفیت دغدغه‌ای بود چون دیر اعلام شد؛ البته به خاطر شرایط کنونی بود، لذا باید متناسب با این شرایط برنامه‌ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام‌ استوار میمندی با بیان اینکه برخی تصمیم‌گیری‌ها منوط به شرایط است، گفت: باید از معاونت آموزش در خصوص تلاش‌های مجاهدانه خود تشکر و قدردانی کنیم، همچنین از معاونت تهذیب و مسئول صیانت تشکر می‌کنیم که ظرف ۱۰ روز با کمک مدیران مصاحبه‌های ورودی را گرفتند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هجمه دشمن علیه حوزه و روحانیت بیشتر بوده و شرایط کرونا را داشته‌ایم اما امسال با افزایش ورودی علاقه مندان به حوزه روبه‌رو بوده‌ایم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه استان فارس خاطرنشان کرد: از میان استان‌ها، فارس استانی بود که از بعد آموزش غیرحضوری در برگزاری کلاس‌ها با تکثر طلاب و مدارس علمیه کارنامه خوبی را به همت مدیران برجای گذاشت.

وی افزود: آموزش غیرحضوری مربوط به شرایط ویژه است، اما برای سال جدید اگر بنا شد برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری باشد باید مراقب شاکله تهذیب و اخلاقی طلاب باشیم، ازاین‌رو یک پیش‌نویسی را به مدیران ابلاغ می‌کنیم که البته نهایی نیست، در صورت مصوب شدن اجرایی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه فارس در پایان تصریح کرد: استفاده از ماسک و رعایت مسائل بهداشتی در برگزاری کلاس ها به صورت حضوری ضروری است./1399/د102/ب1

ارسال نظرات