۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۶۱۴۷۷
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان:

قانونمداری هیأت‌های گلستانی مثال‌زدنی است

قانونمداری هیأت‌های گلستانی مثال‌زدنی است
گلستان - حجت الاسلام کیایی با اشاره به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات سوگواری اباعبدالله (ع) در سطح استان، گفت: قانونمداری هیئت‌های گلستانی مثال‌زدنی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام محسن کیایی در گفت و گویی با اشاره به اینکه امسال شیوع بیماری کرونا بر همه اتفاقات و رخدادهای جهان تاثیر امروز گذاشته است، اظهار کرد: ما به همه دنیا نشان دادیم که فقهی پویا و به روز داشته و با بهره‌گیری از درس‌های دینی و مکتبی توجه بیشتری به بهداشت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه محرم امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به سبک و سیاقی خاصی برگزار می‌شود، افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند قشر مذهبی بیش از همه اقشار نسبت به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام خواهد داشت.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان با تاکید بر اینکه براساس گزارش‌هایی که از سراسر استان دریافت کرده‌ام مراسمات سوگواری سالار شهیدان باشکوه و در عین حال با رعایت ضوابط بهداشتی در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: سلامت مردم همواره مورد نظر ما و جامعه دینی و مذهبی بوده و سفارش ما به ائمه محترم جمعه نیز تاکید بر توجه به سلامت مردم در ارتباط با مدیران هیئت‌ها، مداحان و روحانیون بوده است.

حجت الاسلام کیایی با اشاره به اینکه معرفت و شعور حسینی خود بر رعایت بهداشت و سلامت جمعی تاکید می‌کند، ادامه داد: باید به همه نشان دهیم که می‌توانیم الگویی مناسب برای همزیستی با کرونا باشیم و در عین برگزاری باشکوه و انقلابی مراسمات ماه محرم نسبت به سلامت خود و مردم نیز بی‌توجه نباشیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های ائمه جمعه برای برگزاری جلسات توجیهی ویژه هیئت‌های مذهبی و متولیان مراسمات سوگواری، تصریح کرد: از همت بالا، توجه و اطاعت همه مجموعه‌های مذهبی و هیئت‌ها از ستاد ملی مقابله با کرونا صمیمانه تشکر می‌کنم./1399/د102/ب1

ارسال نظرات