۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۶۱۴۸۶
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی مطرح کرد؛

قیام امام حسین؛ ناجی اسلام از خطر انهدام

قیام امام حسین؛ ناجی اسلام از خطر انهدام
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تأکید کرد که بقای اسلام نتیجه موقعیت شناسی دقیق و از جان گذشتگی اباعبدالله(ع)است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ظهر امروز در سلسله مباحث «حکمرانی و قیام امام حسین(ع)» با بیان اینکه ما باید با تأسی به سیره اباعبدالله(ع) همواره مانع رشد و نمو جریان باطل باشیم، به رویکرد سیاسی قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: مکتب حسینی نوعی مدل حکمرانی مبتنی بر توحید و صلاح را ارائه می دهد که در دنیای امروز بسیار راهگشا است.

وی با تأکید بر اینکه قیام عاشورا در جهت نفی حکومت مبتنی بر ظلم و ستم شکل گرفت، جریان عدم بیعت امام حسین(ع) با بنی امیه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امام حسین(ع) درباره عدم بیعت خودشان با یزید فرمودند «ما خاندان نبوت و معدن رسالتیم، ما مکان آمد و شد فرشتگانیم، اسلام به واسطۀ ما آغاز شد و به دست ما به انجام می رسد، اما یزید فاسق و شرابخوار است، قاتل انسان های محترم است، آشکارا فسق و فجور می کند و حد و مرز الهی را می شکند و کسی مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند».

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی ابراز کرد: از دیدگاه امام حسین(ع) کسانی که شراب خوار بوده، به صورت علنی مرتکب فسق می شوند و حدود الهی را رعایت نمی کنند صلاحیت حکومت بر امت اسلام را ندارند؛ به بیان دیگر کارگزاران امت اسلام باید دارای صلاحیت های مورد تأیید مکتب اهل بیت(ع) باشند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایشات امام حسین(ع) حکومت اسلامی با حاکمانی از تبار یزید منهدم می شود، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در روایتی فرموده بودند «هرگاه معاویه را بر منبر من دیدید او را بکشید»، اما مردم این صحنه را دیدند و به سخن پیامبر اکرم(ص) عمل نکردند، از همین جهت به حاکمی همچون یزید فاسق مبتلا شدند.

وی با تأکید بر اینکه با اقتدا به انبیا و اوصیای الهی مسیر درست را در پیش گیریم، اضافه کرد: اگر مردم در برابر حکمرانی های نامطلوب اقدام نکرده و به توصیه های رهبران دینی خود عمل نکنند، عاقبتی ناگوار در انتظارشان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان اینکه امام حسین(ع) با اهدای خون خودشان از اسلام محافظت کردند، گفت: ایشان با قیام عاشورا اسلام را از خطر انهدام نجات دادند، بنابراین بقای اسلام نتیجه موقعیت شناسی دقیق و از جان گذشتگی اباعبدالله(ع)است./841/پ202/ق

ارسال نظرات